FANDOM

Wikianswers

Wikianswers (англ. Вікі-відповіді) — підпроект Фендом, призначений для створення сайтів формату «запитання-відповідь» на технології вікі. Формально є окремою тематичним порталом, як «Відеоігри», «Кіно» і т. п.

На даний момент створення нових anwers-проектів більше неможливо. Старі активні вікі, створені в цьому порталі, і раніше підтримуються і функціонують.

Історія Редагувати

Wikianswers Логотип сайта

Логотип вікі-проекта Wikianswers

Окремий англомовний вікі-проект Wikianswers був заснований ще 2 листопада 2004 року. За сумісництвом це перший вікісайт, створений Фендом (в ті часи — Wikicities)[1] після Community Central. У числі його засновників була сама Анджела Бізлі — нині пішла авторка хостингу. Працює на старому скінів Quartz, функціонал сайту тих часів сильно відрізнявся від нинішнього. На початку 2009, вже до того часу набравши непогану популярність, Wikianswers був доопрацьований та адаптований під нове оформлення Monaco. Задавати, відповідати й читати відповіді і питання стало набагато простіше. Станом на 19 серпня 2009 року, було вже більш 50 000 прийнятих питань[2]. Довгий час Wikianswers залишався єдиним проектом, відрізняючись від усіх інших вікі своїми унікальними функціями і специфічним пристроєм (відповіді на питання замість статей). Крім англомовної версії, в 2009-му з'явилося кілька іноземних: французька, німецька, іспанська та інші.

Лише в березні 2010 розробники вперше відкрили можливість звичайним користувачам створити власний answers-проект на вузьку тематику (про фільми, ігри тощо)[3][4]. Ідея не зустріла дуже великої популярності, але, тим не менш, з'явилося досить багато нових вікі для відповідей на питання, переважно англійською порталі. Створення здійснювалося за допомогою спеціальної сторінки Special:CreateAnswers, а проект отримував домен формату префікс мовного порталу.назва вікі.answers.wikia.com.

Однією з причин створення порталу Wikianswers співробітниками Фендом була відсутність на вікі-проектах того часу хороших форумів, зручних для погано знайомих з вікі-технологією читачів. Сайти answers, за рідкісними винятками, зазвичай розглядалися як дочірні по відношенню до великих вікі про іграх і фільмах і часто керувалися їх же адміністраторами. Але в кінцевому підсумку, за 3 роки ідея так і не набрала високої популярності. У функціоналі виявилися недоліки, а більшість створених проектів у підсумку обезлюдніли. В кінці 2012 року створення нових проектів порталу Wikianswers перестало бути можливим. Активні старі віки були збережені, але занедбані згодом видалили.

Опис Редагувати

Wikianswers1

Заголовна сторінка однією з вікі відповідей

Структура answers-вікі дещо відрізняється від типового википроекта. У верху сторінки присутній поле для вводу питання з кнопкою «Запитати», яке доступне будь-якому користувачу (якщо не включена обов'язкова реєстрація, і аноніму). Всі питання створюються в основному просторі як порожні статті і за замовчуванням позначаються як без відповіді. На них з'являється спеціальне поле для введення відповіді. Як тільки його заповнить інший користувач, буде вважатися, що питання відповідь. Всі сторінки, як і на звичайній вікі, можна редагувати спільно з допомогою кнопки «Редагувати» (яка відсутня в пропущених питаннях).

В іншому ж, на answers-проектах працюють всі ті ж функції Фендом, що і на звичайних. Сторінки можна перейменовувати, видаляти або захищати. Використовуються стандартні статуси користувачів. Розширення Wiki Features доступні, однак майже завжди відключені через відсутність необхідності. Цікаво, що редагування заголовної сторінки завжди доступно тільки адміністраторам — у решти на заголовній навіть відсутня кнопка «Перегляд».

Поточний стан Редагувати

Wikianswers hub

Портал «w:c:community:Hub:Wikianswers/Hub:Wikianswers» Central Community

На даний момент на Фендом залишилося не так багато популярних answers-проектів. Сам сайт Wikianswers та його мовні розділи як і раніше, функціонують і виявляють досить високу активність. На практиці, однак, ці проекти знаходяться не в кращому стані. Майже на всіх вікі відповідей кількість заданих питань значно вище кількості відповідей. Навіть на оригінальній Wikianswers телефону питання становлять лише близько 30% від загального числа, тоді як на занедбаних адміністрацією проектах цей відсоток набагато нижче. Найчастіше даються відповіді досить короткі і поверхневі, що складаються з декількох пропозицій. У той же час, і самі питання не завжди оформлені коректно і грамотно.

Цікаві факти Редагувати

  • Для answers-проектів не передбачено оформлення в скінів Monobook. Перебуваючи там, неможливо змінити скін у налаштуваннях. Якщо Monobook підключений раніше на іншому вікі-проекті, при заході на Wikianswers все одно відкриється Oasis.

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі