FANDOM

Leaderboard (укр. Дошка лідерів) — службова сторінка, що представляє собою таблицю лідерів досягнень серед користувачів однієї конкретної вікі.

ДошкаЛідерів02.png

Опис Редагувати

Сторінка, що дозволяє переглянути лідерів по досягнень, називається «Спеціальна:Leaderboard» та діє на всіх вікі з підключеними значками, будучи доступною всім користувачам. Перейти на неї можна через сторінку будь-якого користувача (якщо тільки у налаштуваннях він не поставив галочку поруч з опцією Сховати мої Досягнення в моєму профайлі від всіх»), натиснувши на його місце за досягненнями в табличці з досягненнями. Під назвою сторінки дається загальне визначення досягнень, зазначене заголовком «Що таке досягнення?», і наочно пояснюється, які піктограми бронзові, які срібні, а які золоті (при цьому про платиновому значку «Вікі-герой» там не сказано, хоча він також враховується в наступному нижче рейтингу). Розділ з визначенням є прихованим, тобто його можна прибрати, натиснувши кнопку «Сховати» у правому верхньому куті (а після цього знову повернути, натиснувши «Відкрити»).

Відразу під цим визначенням знаходиться так звана таблиця з вісімнадцятьма або дев'ятнадцятьма користувачами (якщо на віки в цілому менше користувачів, які отримували значки, їх у таблиці може бути і менше 18, а деякі позиції повторюватися), у яких найбільше очок за отримання досягнень на даний момент. У таблиці чотири стовпця:

  • «Рейтинг» — показує поточну позицію в рейтингу користувача. Зазвичай, якщо у декількох користувачів однакову кількість очок за досягнення, то в їх ранзі стоїть одне і те ж число (але при цьому користувач, що стоїть після них у рейтингу, займає не на 1 місце менше, а на те, яке відповідає кількості користувачів з однаковими очками — наприклад, якщо у двох користувачів по 100 очок, і вони займають перше місце, третій користувач з 90 очками буде займати третю сходинку).
  • «Користувач» — зображення і нікнейм користувача.
  • «Балів» — кількість набраних очок за всі зароблені досягнення.
  • «Нещодавно отримав» — останній значок, зароблений користувачом.

На деяких вікі-проектах близько рангу кожного користувача стоять або червоні або зелені стрілочки. Червоні показують, які користувачі втрачають позиції в таблиці, а зелені, які набирають.

Праворуч від цієї таблиці знаходиться список останніх шести зароблених ким-небудь з користувачів значків. Зазвичай всі ці значки «бронзові», і зароблені вони новачками (якщо проект маленький, там можуть бути і ніки адміністраторів).

Призначення Редагувати

На більшості проектів Фендом Leaderboard не дуже важлива і має суто розважальне призначення, дозволяючи користувачам стежити за кількістю «взятих очок». Також по кількості та виду досягнення можна простежити за характером внеску користувача. Позиція в рейтингу лідерів, як правило, не грає першочергову роль; більше того, зумисний нечесний «набір значків» (чи „ачівок“) з метою збільшення рейтингу належить до статпаду і розглядається як порушення.

Найчастіше лідируючі позиції в рейтингах великих вікі займають старі користувачі, вже давно редагують на даній вікі або активно правили раніше, і новачкові буває досить складно наздогнати їх, навіть якщо останні малоактивні [1].

Як правило, позиції лідерів варіюються від кількох тисяч до десятків тисяч; хоча, наприклад, на LyricsWiki є користувачі з кількома сотнями тисяч очок. На більш маленьких проектах «боротьба» за місце в рейтингу може бути більш серйозна, але тільки якщо там є кілька активних користувачів; якщо такий користувач один, він також зазвичай створює собі досить пристойний відрив.

Читайте ще Редагувати

Виноски Редагувати

  1. Скажімо, засновник вікі отримує одразу 100 балів за створення вікі

Мережа Вікії

Випадкова вікі