FANDOM

Js.png

JavaScript — прототіпно-орієнтована скриптова мова програмування, широко використовувана в браузерах, клієнтської частини веб-додатків, в деяких випадках — і в серверних додатках. Адміністратори мають можливість створювати і редагувати JavaScript для своїх вікі-проектів. Увага: Для підключення JS на вікі вам необхідно подати запит в Contact.

JavaScript — дуже потужний інструмент, з допомогою якого можна вирішити проблеми і потреби самого движка MediaWiki, так і ідеї та бажання користувачів, що використовують движок. Не дивно, що і розробники MediaWiki та його користувачі активно використовують JavaScript для розробки.

Особливості використання JavaScript на Фендом Редагувати

Фендом використовує бібліотеку jQuery версії 1.8.2[1], яка багато в чому полегшує і прискорює розробку сценаріїв. jQuery завантажується на кожну сторінку вікі, тому розробники, які воліють не використовувати jQuery через збільшення часу завантаження сторінки, можуть не турбуватися про цю проблему, так як jQuery в будь-якому випадку буде завантажена.

При кожному завантаженні сторінки движок створює ряд змінних, які можна викликати всередині сценарію, і які містять різну інформацію про користувача, з сторінці або про вікі в цілому. Наприклад, змінна wgUser містить нік користувача. Інші необхідні дані про користувачів, вікі-проекті або поточній сторінці можна отримати за допомогою MediaWiki API і Wikia API.

Додавання та редагування скриптів Редагувати

Статус користувальницького ЈЅ.png

Блок «Статус користувача JavaScript

Сценарії для вікі підвантажуються з ряду MediaWiki-сторінок, головною з яких є MediaWiki:Common.js — скрипти з цієї сторінки будуть завантажуватися на всіх сторінках вікі у всіх скінів. Крім того, для кожного скіна можна завантажувати окремі сценарії, за допомогою сторінок виду MediaWiki:НазваСкіна.js (приклад: MediaWiki:Wikia.js — сценарії з цієї сторінки будуть завантажені тільки для скіна Oasis). Кожна правка JS перед збереженням перевіряється спеціальною командою співробітників (Content-reviewer), які стежать за безпекою скриптів. На всіх сторінках JS присутні спеціальні блоки «Статус користувача JavaScript», де можна подивитися, перевірена остання версія, відправити її на перевірку (при наявності статусу адміністратора) або увійти в тестовий режим (будуть працювати неперевірені сценарії).

Особисті скриптиРедагувати

Крім загальних для сторінок вікі, користувачі можуть використовувати особисті підсторінки для завантаження скриптів тільки для себе особисто, а не для всіх користувачів. Підсторінки відразу зберігаються без перевірки та іменуються за наступним принципом: Користувач:Ім'яКористувача/назва_скіна_з_великої_букви.јѕ (приклад: Special:MyPage/common.js/User:Ім'яКористувача/common.js). Щоб зазначені на них скрипти працювали, потрібно підключити в налаштуваннях опцію «Включити персональний JavaScript» («Різне»—«Додаткові опції»).

Для застосування сценаріїв відразу до всіх вікі на Фендом (тільки для одного користувача, а не для всіх користувачів вікі-проектів), їх необхідно додати на сторінку Special:MyPage/global.js/User:Ім'яКористувача/global.js.

ІмпортРедагувати

Крім того, скрипт може бути на будь-якій сторінці вікі, і може бути імпортований з допомогою кількох стандартних для Фендом і MediaWiki методів. Для імпорту скриптів на сторінки рекомендується використовувати метод importArticles. Він був розроблений для об'єднання декількох окремих запитів до сторінок, що дозволило прискорити завантаження і виконання скриптів і сторінок стилів при використанні даного методу. Детальніше про імпортуванні скриптів.

ImportJSРедагувати

Альтернатива методу importArticles, дозволяє підключати локальні скрипти і скрипти з Dev Wiki. Для використання цього методу потрібно записати шлях до скрипта на сторінку MediaWiki:ImportJS. Робиться це наступним чином:

  • Якщо скрипт локальний (тобто знаходиться на вашій вікі), введіть назву містить скрипт сторінки. Наприклад, ввівши Cat.js, ви підключите скрипт з сторінки MediaWiki:Cat.js.
  • Якщо скрипт взято з Dev Wiki, потрібно підставити замість dev:, приклад — dev:AjaxRC.js.

Увага: Поки на вашій вікі не буде підключений користувальницький JavaScript, MediaWiki:ImportJS не буде доступна для редагування.

Основний плюс ImportJS в тому, що імпортований скрипт не вимагає перевірки і зберігається відразу ж. Тим не менш дана опція довантажує сценарії в останню чергу.

JavaScript і політика налаштувань Фендом Редагувати

В той час, як JavaScript дозволяє змінювати і модифікувати будь-який елемент на вікі, багато зміни заборонені Умовами використання та політикою налаштувань Фендом. Зокрема, під суворою забороною знаходяться модифікації глобального навігаційного меню Фендом, значні зміни в правій інформаційній колонці Фендом, будь-які модифікації динамічного макета сторінки, а також будь-які сценарії, які можуть навмисно або ненавмисно нести незручності та/або шкоди користувачам, перешкоджати відображенню тексту статей, інтерфейсу та рекламних оголошень і негативно впливати на інші елементи сайту. Докладніше про політику налаштувань.

База користувальницьких скриптів Редагувати

Так як скрипти на JavaScript досить популярні серед технічно підкованих користувачів вікі, користувачі під контролем співробітників Фендом збирають їх в одній базі коду — Dev Wiki. Список написаних користувачами скриптів можна знайти тут.

НавчанняРедагувати

Довідкові матеріалиРедагувати

См. такожРедагувати

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі