FANDOM

Centre des communautés — центральний проект французького порталу Фендом.

Історія Редагувати

Centre des communautés був заснований через деякий час після заснування самого порталу, який в той час був розвинутий досить слабко. Засновником проекту є співробітник Фендом MtaÄ, має відразу два глобальних статусу. Перші редагування творця були здійснені в просторі MediaWiki і на сторінках шаблонів. Проте, вже через кілька годин він створив першу сторінку на проекті, присвячену французькому проекту Cherisy[1]. Після цього співробітник видав права адміністратора відразу двом користувачам — MtaÄFr і Ericaef[2]. Першого статус був виданий з позначкою, що показує, що це додатковий запис MtaÄ, що використовується на французькому порталі. Ericaef ж отримав прапори за свою активність і бажання надалі заповнювати вікі. Пізніше, в листопаді 2008 MtaÄ на додаток до прапорів адміністратора та бюрократа отримав ще й статус бота. Однак, в подальшому бот практично не використовувався.

В перші тижні свого існування Centre des communautés була своєрідним збірником статей про проекти французького порталу, які тоді активно становив засновник. Від Ericaef проект почав отримувати сторінки, дуже схожі на нинішні довідки на Вікі Спільноти, проте вони були ще далекі від нинішнього стану. Паралельно з ним працював користувач Cywil, який правив ще з зародження проекту. 5 лютого 2009 MtaÄ присвоїв йому статус адміністратора з поміткою «c'est jamais faux, il travaille très bien, bienvenue sur les administateurs !» (укр. «Це не може бути помилкою, він дуже активний, ласкаво просимо в адміністратори!»)[3]. Після цього проект почав досить активно розвиватися, набирати популярність серед нечисленних користувачів молодого порталу. Активно редагували і деякі новачки, одним з яких був користувач TulipVorlax. У травні співробітники Фендом внесли деякі корективи в проект, знявши статуси откатчика у користувачів Ericaef і MtaÄ, оскільки вони володіли правом відкочувати редагування і за замовчуванням, маючи статус адміністратора. У червні 2009 складу адміністрації проекту поповнився знову — на цей раз прапори були присвоєні користувачеві TulipVorlax. У той час над проектом почали працювати помічники французького порталу, які активно заповнювали довідки і заповнювали порожні сторінки. Незабаром до вікі приєднався співробітник Фендом Wyz, який активно продовжив роботу над статтями, відразу ж написавши довідку про зображення[4]. У короткі терміни він набирає кілька сотень внесених редагувань, але вирішує привласнити собі статус лише через два роки, 11 червня 2011 року[5]. До цього терміну портал вже був досить розвинений, на центральному проекті було написано вже більше сотні статей. 9 липня на проекті з'явився перший модератор чату — ним став користувач Nico, однак статус був знятий вже на наступний день. Тим часом, активність адміністрації знизилася — засновник правити перестав, інші адміністратори також стали заходити дуже рідко. У наступні дні між адміністраторами велася запекла боротьба за статус Zeadroid, яким давали, то знімали прапори модератора чату і бота.

Потім склад адміністрації на проекті знову змінювався — отримав прапори адміністратора та бюрократа користувач Maxime Corbin, позбавлений останнього вже через кілька годин[6], також були підвищені користувачі Nico, MissLarx, Aster09 і Mesphotosurtoile. Незабаром адміністрація знову влаштувала кардинальну зміну складу. Були зняті всі неактивні адміністратори і бюрократи, призначені кілька нових бюкрократів і відкатників, також на віки з'явилися боти і модератори чату. Кількох неактивних користувачів все ж залишили на своїх постах, однак таких налічувалося трохи. Далі настільки високі прапори видавалися лише французьким помічникам, або ж активним і конструктивним користувачам. Змінився логотип, розширилася область контенту. Після цієї реформи на постах залишилося не більше десяти администраторов[7].

Адміністрація Редагувати

Поточні користувачі зі статусами Редагувати

На даний момент на проекті налічується 6 адміністраторів, два з яких є бюрократами. Також є модератор форуму і відкатник.

  • MtaÄ — засновник проекту, має прапорами адміністратора та бюрократа за замовчуванням. Також має глобальні прапори Util і Співробітник Фендом. На самому проекті неактивний, останні редагування здійснив у 2013 році[8].
  • MtaÄFr — другий адміністратор і бюрократ проекту. Є додатковим акаунтом користувача MtaÄ, використовується тільки французькою порталі. Має прапор локального бота, однак не використовується[9].
  • Wyz — третій адміністратор. Володіє глобальними прапорами Util і співробітник Фендом. Є одним з найбільш активних користувачів проекту, здійснив понад 9000 редагувань, створив безліч довідок[10].
  • Gguigui1 — четвертий адміністратор. Володіє глобальним статусом Helper, на самому проекті вніс понад 1000 поправок. Зараз, як і раніше править, періодично створює довідкові сторінки. Одним з останніх прлучил свій статус.[11].
  • Aster09 — п'ятий адміністратор. Як і Gguigui1, має глобальним статусом Helper. На проекті активний, особливо в просторі блогів. Вніс понад 1000 поправок, часто створює блоги технічних оновлення[12].
  • Hulothe — шостий адміністратор. Володіє двома глобальними статусами — Helper і Util. На самому проекті проявляє середню активність, проте періодично створює блоги і стежить за сторінками запитів. Вніс понад 1000 поправок[13].
  • Mihawk Moha — відкатник. Глобальних статусів не має. Раніше мав лише право відкату, однак з появою статусу модератор форуму отримав і цей прапор. Основну активність виявляє на форумі і стінах обговорень. Вніс понад 1000 поправок[14].

Колишні користувачі зі статусами Редагувати

  • Nico — колишній адміністратор. Володів статусом з 31 липня 2011 по 6 червня 2013 року. На самому проекті неактивний, позбувся статусу з цієї ж причини. Вніс трохи більше 40 редагувань, глобальними прапорами не володіє[15].
  • Maxime Corbin — колишній відкатник. Протягом декількох годин 29 червня 2012 володів статусом адміністратора, пізніше був позбавлений його. 27 жовтня цього ж року отримав статус откатчика, проте в січні 2015 статус також був знятий у зв'язку з неактивність[16].
  • Mesphotosurtoile — колишній адміністратор, отримав прапор 6 грудня 2012 року. Помилково був призначений і бюрократом, незабаром цей статус був знятий. Сам користувач після цього був заблокований Wyz з-за розсилки спаму на безстроково, прапор админмстратора був знятий в червні 2013[17].
  • Cywil — колишній адміністратор, мав прапором з 5 лютого 2009 по 6 червня 2013. Один з перших вкладників проекту, зараз неактивний. Останні редагування відходять до 2011 року. Всього зробив на проекті близько 1000 поправок, створивши кілька сторінок[18].
  • Ericaef — колишній адміністратора, мав прапором з 28 жовтня 2008 року по 6 червня 2013. Поряд з Cywil правил на віки з самого її зародження. Зараз неактивний, останні редагування здійснив у 2010 році. Вніс понад 300 змін[19].
  • Namyra — колишній модератор чату, володіла статусом протягом декількох хвилин 9 липня 2014 року. Статус отримала помилково, пізніше прапор був знятий. На проекті внесла близько десятка поправок, зараз неактивна[20].
  • TulipVorlax — колишній адміністратор, володів статусом з 3 червня 2009 по 6 червня 2013. Глобальними прапорами не має. Зараз неактивний, останні вчинені ним редагування відходять до 2010 року. Статусу був позбавлений з тієї ж причини, що і Ericaef[21].
  • MissLarx — колишній адміністратор, обаладал статусом з 15 травня 2012 по 9 жовтня 2014. Глобальними статусами не має. На даний момент неактивна, внесла на проекті більше 500 поправок[22]. Позбулася прапорів через неактивність.

Боти Редагувати

На проекті крім MtaÄFr є й кілька інших роботів, що володіють або раніше володіли подібними статусами.

  • Superbot — перший бот. Основним завданням є проставлення посилань на іншомовні проекти. Використовується досить рідко[23].
  • Zeadroid — другий бот. Протягом деякого часу володів статусами адміністратора і модератора чату, пізніше прапори були позбавлені. Основним завданням є виправлення посилань[24].
  • Bot de Gguigui1 — колишній бот. Господарем є помічник Gguigui1, основним завданням бота є заміна фраз в статтях, виправляючи рядкові букви на прописні. Після виконання роботи прапор бота був знятий[25].

Опис Редагувати

Cetre des Communautes.jpg

Головна сторінка

Як і інші центральні проекти, Centre des communautés має досить специфічною тематикою, яка не схожа на тематику інших проектів. Статті, як правило, поділяються на групи:

  • Сторінки для подання запитів;
  • Сторінки довідки;
  • Різні блоги;
  • Статті про хостинг і політиці Фендом, перекладені з англійської;
  • А також кілька статей про проекти французького порталу.

Крім адміністрації проект займаються і інші співробітники Фендом і помічники французького порталу. Ніяких відмітних знаків за винятком табличок в профайлах у них немає.

Активність на центральній французької вікі підтримується середня. Основні редагування здійснюються адміністрацією або ж новачками, які просять допомоги. Оформлення на проекті стандартне — логотип являє собою назву проекту французькою мовою. Статей налічується більше 200, проект є не надто великим. Втім, і сам портал є відносно молодим. Заголовна сторінка оформлена стандартно — на ній читач може побачити слайдер, список свіжих блогів, базові кнопки, типу «Створити новий проект», а також посилання на сторінки проекту в соціальних мережах:

  • Співтовариство в Facebook[26];
  • Співтовариство в Twitter[27];
  • Французька Фендом в Google +[28];
  • А також канал на YouTube[29].

Довідки Редагувати

Довідка.jpg

Сторінка-довідка

На проекті є значна кількість сторінок-довідок, завданням яких є ознайомлення недосвідчених користувачів з основами вікірозмітки, а також різними інструментами, також спрощують редагування. Кількість таких сторінок коливається біля двохсот, нові створюються досить рідко. Список всіх довідок можна побачити на спеціальній сторінці, куди можна потрапити, натиснувши на посилання в локальному навігаційному меню[30]. Також довідки легко можна відрізнити від інших статей по характерному назві — у довідок перед назвою буде слово Помічник».

Довідки на даний момент створені по більшості основних тем, посилання на нестворені довідки зустрічаються рідко. Автором більшості довідок є адміністратор Wyz. Текст сторінок у багатьох випадках перекладається з англомовної центральної вікі на французьку мову, в кожній довідці проставлені інтервікі. Зображення до довідок беруться з англомовного проекту[31].

Статті про інших вікі Редагувати

Стаття про вікі.jpg

Стаття про проект

На проекті є невелика кількість статей про інших проектах. Ніякого критерію для написання таких статей немає — проект може бути як великим, так і неактивним і покинутим. Ліміт за кількістю статей також не встановлений. Подібних статей на Centre des communautés близько двох десятків. Зараз на таку тему сторінки пишуться рідко, проте в минулому вони активно створювалися адміністраторами, у тому числі й колишніми. Всі статті, поміщені в спеціальну категорію «Description de projet»[32].

Як правило, більшість таких статей є дуже короткими, їх розмір не перевищує 500 байт. Зазвичай такі статті складаються з одного инфобокса, який там повинен бути присутнім обов'язково. У ньому вказується нік засновника, дата створення, логотип, а також поточний статус вікі. Якщо проект неактивний, то замість логотипу в шаблон ставиться спеціальна табличка[33]. У деяких проект розписаний більш докладно — там присутній текст, а також той самий инфобокс. Варто зазначити, що статті пишуться тільки про французькі проекти.

Сторінки для подання запитів Редагувати

Запит-7.jpg

Сторінка запитів

Як і на будь центральної вікі, на французькій є кілька сторінок, де користувачі можуть подати свої запити для чого-небудь. Однак, на відміну від іншомовних проектів, на Centre des communautés таких сторінок всього лише три — для запитів на банер, на отримання статусу на покинутому проекті і на інтервікі[34]. Всі вони поміщені в категорію «Demandes». Для отримання статусу адміністратора або бюрократа на покинутому проекті користувач повинен виконати ряд вимог, аналогічних тим, що є на Вікі Спільноти. Так, наприклад, користувач повинен створювати статті і активно правити на вікі. При цьому покинутим проект може вважатися тільки, якщо його адміністратори не заходили протягом останніх 60 днів[35].

Подати запит на інтервікі куди простіше. На відповідній сторінці користувач повинен заповнити спеціальну анкету, де необхідно вказати адресу основного проекту, а також домени іншомовних вікі, що треба з ним зв'язати. Є також поле для залишення коментарів. Все докладно роз'яснено на загальній сторінці запитів на інтервікі[36]. Для подання запиту на банер заповнення анкети також необхідно, однак вона виглядає дещо іншим чином. В ній треба вказати адресу проекту, завантажити зображення для банера, а також написати підпис для нього[37]. До проектів, яким замовляють банер, також пред'являються умови — він повинен мати оформлення, містити більш 100 статей і деякі інші.

Блоги, форум і чат Редагувати

Технічний блог.jpg

Технічний блог

На проекті підключені декілька елементів Wiki Features — чат (Tchat) і новий форум (Forum). Чат здебільшого часу пустує, правил поведінки в чаті на проекті не спостерігається. Періодично там з'являються помічники і співробітники Фендом — подібні випадки відбувається щось, на зразок вікігодини на Вікі-Спільноти, де користувачі можуть задати своє запитання та отримати на нього відповідь. Форум є більш-менш розвиненим, там користувач може взяти участь у дискусіях, запросити роботу для глобальних ботів або ж запитати ради у адміністраторів[38].

Блоги на вікі вважаються за статті, написано досить багато. Присвячені вони зазвичай щотижневим технічно незначні або ж глобальних нововведень. Створенням подібних блогів як правило, займаються адміністратори або ж помічники, але не звичайні користувачі. Текст для блогів береться з англомовного проекту, після чого він переводиться на французьку мову. Блоги поміщаються в спеціальні категорії, в них також містяться шаблони[39]. Список таких розміщено на головній сторінці.

Домени Редагувати

Основним доменом Centre des communautés є communaute.wikia.com. Домен не має характерної для будь-якого французького проекту приставки fr, проте основною мовою проекту є саме французький.

Як і у багатьох інших проектів, центральна вікі французького порталу має кілька інших доменів, що перенаправляє користувача на одну і ту ж сторінку:

  • fr.community.wikia.com
  • fr.c.wikia.com.
  • aide.wikia.com (перенаправляє на зміст Довідки).

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі