Fandom

Вікія про вікії

Centrale Wikia Community

548статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Centrale Wikia Community — центральний вікі-проект голландського порталу. Є аналогією Вікі Спільноти. Всього на проекті сім адміністраторів і один бюрократ.

Історія створення Редагувати

Центральна вікі голландського порталу була створена співробітником Фендом, який має нік Ppiotr, 4 листопада 2008 року. Він зробив на проекті всього лише одну правку, після чого зник, в кінцевому рахунку так і не повернувшись на створений ним проект[1]. Одночасно до проекту приєдналася засновниця усього хостингу — Анжелою Бізлі, яка на хостингу має нік Angela. Спочатку вона зробила на ньому жодної редагування, у зв'язку з чим проект рівним рахунком нічого з себе не представляв. Пізніше, в червні 2009 вона повернулася, до того часу на поекте було зроблено кілька редагувань. Насамперед вона внесла правку на сторінці «MechScape», перейменувавши її[2]. Далі вона створила сторінку для прийомів запитів під назвою «Wikia Spotlights»[3].

Все ж у перші місяці свого розвитку проект все ж залишався в досить поганому стані. Внесок Angela до кінця червня сильно знизився, всі редагування перейшли на стіну обговорення ще одного співробітника Фендом MarkvA, який прийшов на проект набагато пізніше, в травні 2009 року. До цього часу на проекті відбулися істотні зміни були створені умови для написання нових сторінок, сам мовний портал було суттєво покращено. У січні 2009 Angela присвоїла статус адміністратора користувачу Temahk, що дивно, оскільки перші його редагування були здійснені лише в червні[4]. На наступний день після його призначення статуси з себе зняв неактивний Ppiotr,
CWc-5.jpg

Одна з перших версій головної сторінки

який після цього пропав остаточно[5]. 8 травня 2009 користувач Croon залишив на стіні Angela повідомлення, в якому повідомив про своє бажання допомагати проекту, а також висловив бажання отримати статус адміністратора[6]. Через 9 днів запит користувача був задоволений[7]. Тим часом на проекті з'явилося кілька активних вкладників, в числі яких був і MarkvA. В кінці травня йому був привласнений статус адміністратора, після чого проект продовжив розвиватися. Пізніше за проектом почали наглядати ще кілька користувачів з глобальними статусами, з'явилися кілька глобальних ботів.

У 2010 користувачи продовжили отримувати статуси адміністраторів. 24 квітня прапор отримав Bergsmit[8]. 26 травня MarkvA підвищив сам себе до бюрократа, а на наступний день знизив користувача Temahk до звичайного адміністратора. Тим часом, у серпні 2010 Angela зробила свої останні редагування на даному проекті, заповнивши головну сторінку[9]. Після цього Angela остаточно стала неактивною, в той час як на проекті з'явився перший варіант логотипу. У наступні роки статуси отримали Tjcool007, а також користувач Yatalu. За цей час на проекті повністю змінився контент, остаточно заповнилася титульна сторінка. Вікі стала популярною. Зараз активність, як і раніше підтримується, проте не надто висока.

Адміністрація Редагувати

Поточні користувачи зі статусами Редагувати

На даний момент на проект присутні 7 адміністраторів, один з них є бюрократом.

  • MarkvA — єдиний бюрократ і адміністратор проекту, також має глобальні прапори Util і Співробітник Фендом. Править на вікі ще з травня 2009 року, з того ж місяця володіє статусом. Зараз його активність середня, близька до низької.
  • Tjcool007 — другий админитстратор. Глобальними статусами не має, зробив на проекті більше 500 поправок. Вносить внесок на проект з лютого 2011 року, прапор отримав у травні того ж року. Зараз його активність низька, близька до нульової.
  • Yatalu — третій адміністратор. Як і MarkvA, має глобальним статусом Util. Внесок на проект вносить з червня 2013 року, однак стаьус отримала лише у квітні 2014. Внесла на проекті більше 400 редагувань, зараз активність висока.
  • Bergsmit — четвертий адміністратор. Глобальними прапорами не володіє, на центральному проекті голландського порталу править з вересня 2009 року. Статус отримав у квітні 2010. Вніс на проекті більше сотні редагувань, зараз неактивний.
  • Croon — п'ятий адміністратор. Глобальних прапорів не має, на даному проекті править з травня 2009 року. Залишив статус на стіні Angela, після чого отримав прапор адміністратора. На проекті зробив трохи більше сотні редагувань, зараз активність, як і раніше проявляє.
  • Botalu — шостий адміністратор. На проекті виконує роль бота, написаного на мові AutoWikiBrowser. Бот вніс менше п'ятдесяти редагувань, всі вони спрямовані на додавання в категорії технічних блогів. Зараз бот не використовується.
  • Temahk — сьомий адміністратор. Статус отримав в січні 2009 року, проте перші редагування вчинив лише в червні того ж року. Вніс на вікі всього лише сім редагувань, зараз користувач неактивний на проекті. Спочатку мав статус бюрократа, однак був позбавлений прапора.

Колишні адміністратори Редагувати

  • Ppiotr — засновник проекту, який створив віки в листопаді 2008 року. За замовчуванням володів прапорами адміністратора та бюрократа, проте в січні 2009 року сам себе позбавив їх. Володіє глобальним статусом Співробітник Фендом, на даному проекті вніс лише одну правку. Зараз неактивний.

Стан проекту Редагувати

Контент Редагувати

CWc-7.jpg

Один з блогів

Як і на інших центральних проектах різних мовних порталах, на голландській вікі контент дещо відрізняється від того, які є на інших вікі. По суті, вони дуже сильно схожі на ті, які є і російською проекті. Всього ж на проекті Шаблон:Число статей статей.

  • Картки проектів. Присутня значна кількість статей, які описують різні проекти нідерландської порталу. Як правило, вони є дуже короткими і складаються лише з одного инфобокса, в якому вказані такі параметри, як кількість адміністраторів на проекті, дата його створення, кількість статей та інші. В більшості своїй, інформація у статті застаріла і практично не оновлюється.
  • Блоги. Як і на інших центральних проектах, голландською є велика кількість блогів, які перебувають у основному просторі. Практично всі з яких є технічними. Присвячені вони технічним оновленням, а також якихось значних змін, на зразок нового глобального навігаційного меню. Як правило, зміст тексту є переведеним з англомовної центральної вікі, зображення запозичуються там же. Своєрідним експертом у складанні подібних блогів є адміністратор Tjcool007.
  • Довідка. Є значна кількість сторінок-довідок, метою яких є допомога користувачам у складних моментах. Текст сторінок-довідок також перекладається з англомовного проекту, в кожній проставляються інтервікі на найбільші центральні вікі, на кшталт російської, німецької або іспанської. Всі сторінки довідки поміщені у відповідні категорії, складанням довідок займаються адміністратори MarkvA та інші.

Стан проекту Редагувати

CWc-6.jpg

Табличка

Технічний стан проекту є задовільним, вікі має непоганий фон, який є стандартним для всіх центральних вікі. Логотип також поставлений стандартний — на ньому написано назву проекту на нідерландською мовою. Логотип кілька разів змінювався, зараз встановлена новітня його версія. Проект має кілька груп у великих соціальних мережах — Facebook і Twitter. Всі три є досить популярними. Цікаво, що однією з відмінних особливостей вікі є наявність спеціального вікна в правій колонці, де знаходяться посилання на спільноти в Twitter і Facebook. Посилання на останню також розміщена на головній сторінці. Оформлено локальне навігаційне меню.

CWc-8.jpg

Головна сторінка

Крім блоку з Facebook на головній сторінці є кілька шаблонів, що відображають основний вміст вікі. В одній з початкових версіях заголовної на ній були присутні посилання на найбільші проекти голландського проекту, пізніше їх прибрали. Зараз на сторінці можна помітити шаблон з активністю на форумі, слайдер з посиланнями на популярні проекти, список свіжих новинних блогів, а також посилання для створення нового проекту. Цікаво, що в одній з перших варіантів головній сторінці був розміщений список груп проектів, на кшталт того, що є на Вікі Співтовариства (Кіно, книжки та відеоігри). Пізніше він був прибраний разом з посиланнями на проекти.

Галерея Редагувати

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі