FANDOM

Cộng đồng Wikia tiếng Việtцентральна вікі в'єтнамського порталу.

Congdong1

Головна сторінка

Опис Редагувати

Так само як і всі інші центральні вікі, Cộng đồng Wikia tiếng Việt не містить тематичні статті, а інформаційні та довідкові матеріали, які покликані розповісти користувачам про те, що таке Фендом і вікі-проекти.

В'єтнамська центральна вікі оформлена так само, як і всі інші офіційні спільноти мовних порталів — вона використовує стандартний для них фон і логотип. Заголовна сторінка складається з інформаційного слайд-шоу, посилань на основні довідкові сторінки і нові записи в блозі.

Вікі курується помічником Фендом Rémy Lee, чий нікнейм виділена особливим накресленням і помаранчевим кольором, проте будь-який інший користувач також може правити на ній, публікувати власні статті-довідки або задавати питання. Активність центральної вікі порівняно низька, і її співтовариство досить маленьке; втім, і сам в'єтнамський портал тільки починає розвиватися. На ній написано більше сотні різних статей, серед яких:

  • Довідкові сторінки;
  • Основні статті про політику та правила Фендом, перекладені на в'єтнамський з англійської;
  • Різні записи у блозі, які на центральних вікі також вважаються за статті;
  • Сторінки запитів;
  • Кілька статей про в'єтнамомовні вікі.

Довідкові статті Редагувати

Congdong2

Перекладена Довідка:Адміністратори

На Cộng đồng написано велику кількість статей-довідок про пристрій, технології і функції Фендом і википроектов. Так само як і на інших порталах, вони утворюють окремий простір імен, по-в'єтнамськи називається Trợ giúp. На вікі написані основні довідки по редагуванню, а також ряд додаткових посібників на більш складні теми. На даний момент більшість таких сторінок на вікі неповні і досить короткі, містячи в собі багато червоних посилань.

Крім цього, до довідок також можна віднести переклади сторінок про політику та правила Фендом (не входять в простір імен Trợ giúp), які присутні на всіх центральних вікі. Всі вони на в'єтнамському порталі повністю переведені.

Блоги, чат та форум Редагувати

Congdong3

Інформаційний блог

Час від часу на вікі публікуються різні блогта, що містять різного роду важливу інформацію про оновлення або інших вартих уваги подій на Фендом. більша їх частина — опису технічних оновлень, які, однак, публікуються нерегулярно (незважаючи на те, що самі техоновлення проходять щотижня)[1]. В кінці кожного переведеного блогу присутній пояснення, яке вказує, що написаний текст є перекладом з англомовної Community Central. На жаль, частота публікації блогів на даний момент досить низька, і далеко не кожне оновлення Фендом в них висвітлюється.

Також на Cộng đồng Wikia tiếng Việt підключений новий форум (Diễn đàn), який, втім, малоактивний з-за не самого великого співтовариства проекту. Лише зрідка на ньому залишають свої питання різного роду користувачи. Крім того, на вікі присутній чат, який практично весь час пустує; включено розширення «-05-0013карти», що також не використовується.

Сторінки для запитів Редагувати

Congdong4

Анкета на отримання прав адміністратора

Окремий розділ в'єтнамської коммьюніті складають сторінки, де користувачи можуть залишити свій запит з приводу інших в'єтнамських вікі, який можуть виконати тільки помічники Фендом. Однією з найважливіших таких сторінок є сторінка запиту прав адміністратора та бюрократа (Yêu cầu nhận wiki)[2]. Цікаво, що запити на ній здійснюються не через сторінки обговорення, як на російськомовній Вікі Спільноти, а через спеціальний інструмент, що відкривається у новому вікні, де від бажаючого отримати статус потрібно заповнити анкету. Отримати статус можна, тільки якщо вікі неактивна. На в'єтнамському порталі проект вважається неактивним, якщо всі його адміністратори не правлять там протягом 2 місяців, тобто як мінімум 60 днів. Для отримання статусу обов'язково правити на вікі протягом тижня (і продовжувати активно правити донині), створити хоча б 1 статтю, підтримувати адекватні відносини з іншими користувачами вікі (тобто вміти вести з ними обговорення) і не мати блокувань.

Congdong8

Анкета на отримання банера

Також на Cộng đồng Wikia tiếng Việt дозволено замовляти в'єтнамомовні банери[3], які знаходяться в окремій мережі і не з'єднані з банерами на ще якихось мовах. Так само як і у випадку з запитами на отримання статусів, на сторінці для подачі заявок на банер (Yêu cầu nổi bật) використовується спеціальна анкета. Вимоги для отримання банерів стандартні — більше 100 повних статей на вікі, оформлена титульна сторінка, розвинена система категорій, нормальний дизайн в стандартному скінів Фендом, відсутність у статтях ненормативної лексики та інших непристойних матеріалів. Цікаво, що крім цього, обов'язковою вимогою є також відсутність повного захисту заголовної від не-адміністраторів — дозволено ставити захист від анонімних користувачів. Ця вимога дотримується в тому числі і на самій центральній вікі. Єдиний випадок, при якому допускається повна захист — проблеми з суспільствоом.

Ще однією сторінкою запитів є сторінка для підключення інтервікі — Yêu cầu liên kết ngôn ngữ, проте в ній немає анкети, і вона має стандартне оформлення у вигляді сторінки обговорення[4].

Статті про в'єтнамських вікі Редагувати

Congdong10

Стаття про один з википроектов

Також на Cộng đồng присутні кілька статей про найбільших википроектах в'єтнамської порталу[5], мета яких полягає, ймовірно, в описі та надання базової інформації з великих проектів, до яких можуть приєднатися новачки та інші користувачи. На відміну від, наприклад, російської центральної вікі, сторінок зі списками всіх вікі, розділених на портали, що у в'єтнамців немає.

Статей про вікі не так вже й багато, і всі вони виглядають одноманітно, складаючись лише з одного инфобокса. Однак, даний инфобокс містить багато досить докладної інформації про дату створення, кількості статей, домену, засновника та інших аспектах. Також в ньому присутній логотип проекту. Так як инфобокс завжди стоїть з правого краю таблиці, основний простір статей про вікі завжди пустує.

Історія Редагувати

2011-2013 роки і перша половина 2014 Редагувати

Cộng đồng Wikia tiếng Việt була заснована 16 листопада 2011 учасницею Xiao Qiao[6]. Так як вона не мала ні статусу помічниці Фендом, ні будь-якого іншого глобального прапора, центральна вікі довгий час залишалася неофіційною. Першим ділом засновниця зайнялася перекладом MediaWiki-повідомлень на в'єтнамський мову (у ті часи ці повідомлення були переведені на Фендом неповністю). Також вона заповнила головну сторінку[7] поруч інформаційних блоків. На наступний день після цього вона не правила, а вже 18-го числа знову вступила в активне розвиток свого творіння. В цей день вона створила перший для проекту шаблон — «Diễn đàn»[8]. У наступні кілька днів раніше виявляла не найвищу активність, написавши першу статтю тільки 21 листопада 2011 — нею стала «Điều khoản sử dụng», що була перекладом Умов Використання[9]. Треба сказати, що вона здійснила переклад не відразу в одну правку, а замість цього поступово перекладала текст протягом декількох днів. Займаючись перекладом, вона кілька днів не могла публікувати ще якісь сторінки, лише створюючи різні перенаправлення (в тому числі розірвані, тобто з посиланнями на сторінки, які так і не були написані)[10]. 25 листопада 2011 їй були створені шаблони вавилона. До кінця місяця Xiao Qiao перевела на в'єтнамський не тільки Умови Використання, але і інші правила Фендом. Крім того, вона почала переводити сторінки довідки (Trợ giúp).

Активність засновниці спочатку була досить високою, хоча кілька разів між її редагуваннями все-таки виникали прогалини в один або кілька днів. Основною її діяльністю було написання посібників і довідок, а також створення різних шаблонів. Однак, до середини грудня 2011 року вона стала правити рідше. Першу правку в 2012 році зробила 6 січня 2012, завантаживши файл[11]. У той же день їй була вперше заповнена сторінка MediaWiki:Wikia.css[12]. Хоча частота появ Xiao Qiao на центральній вікі помітно знизилася, у 2012 році на ній з'явилося невелике співтовариство у вигляді декількох користувачів. Наприкінці 2012, з вересня по грудень, учасниця не правила зовсім. 1 січня 2013 вона призначила адміністратором користувача Blade Dragonwave, з'являвся на в'єтнамській коммьюніті ще в грудні 2011 року, однак по суті залишав тільки повідомлення на стінах обговорення, вносячи не особливо багато вкладу у статті (при цьому даний користувач іноді з'являється на вікі досі). Після цього засновниця практично покинула проект, залишивши його в деякому запустінні.

У серпні 2014 вона повернулася, щоб 8-го числа присвоїти статус адміністратора-бюрократа користувачу Rémy Lee (тоді він правив під ніком Itsuki Lee). На той момент він практично нічого не зробив для центральної вікі, однак після отримання прапора став активно працювати над проектом, спочатку залишаючи повідомлення на стінах, а потім і перейшовши до активної роботи над статтями (вірніше, керівництвами та довідками). Отримавши право бюрократа, Rémy вже на наступний день призначив новим адміністратором користувача Gà Con Tập Chơi, який також трохи допомагав у розвитку викисайта. 26 серпня 2014 Xiao Qiao зняла з себе всі статуси, в коментарях журнала прав написавши, що поступається статус Rémy. На цьому вся діяльність засновниці (яка і без того починаючи з 2013 року, була вкрай малою) на центральній вікі припинилася. 6 вересня 2014 відбулися ще два зняття — новоспечений лідер, Rémy, зняв статуси адміністраторів з малоактивних Blade Dragonwave і Gà Con Tập Chơi.

З другої половини 2014 року по наш час Редагувати

У вересні 2014 Rémy Lee, залишився одноосібним адміністратором, став активно працювати над публікацією посібників, довідок і перше в історії вікі інформаційних блогів, новин Фендом. Переломною датою в історії Cộng đồng Wikia tiếng Việt, так і всього в'єтнамського порталу, стало 23 вересня 2014, коли Rémy Lee став першим вьтенамоязычным помічником Фендом[13]. Після цієї події в'єтнамське коммьюніті стало офіційним і більш активним. 30 вересня 2014 з'явилася можливість замовляти банери в'єтнамських вікі[14]. 1 жовтня 2014 стали можливим запити на статус адміністратора на неактивних в'єтнамських вікі прямо через Rémy Lee без звернення до співробітників Фендом.

Також стартувало написання статей про википроектах на в'єтнамською мовою, першою з якої стала сторінка про в'єтнамську Аватар Вікі — Thế thần toàn thư[15]. Всі вони, втім, виглядали одноманітно і включали в себе тільки докладний инфобокс з описом основних особливостей проекту. У жовтні 2014 Rémy дуже активно займався центральної вікі, після чого, коли вона досягла 100 статей, став приділяти їй менше часу, хоча як і раніше регулярно заходить на вікі.

Домени Редагувати

Основний домен Cộng đồng Wikia tiếng Việt — congdong.wikia.com. Сайт не має характерної для в'єтнамомовних проектів приставки vi, але все одно його основною мовою є саме вʼєтнамська.

Як і більшість інших центральних вікі, у цієї є також ряд додаткових доменів, які переносять користувача на один і той самий проект. Серед них:

  • vi.community.wikia.com
  • vi.c.wikia.com
  • vi.wikia.com

Адміністрація Редагувати

  • Rémy Lee — помічник Фендом, адміністратор і бюрократ, найбільш активно займається центральної вікі. Має статус з 8 серпня 2014[16].
  • Itsukibot — бот Rémy Lee, також володіє прапором адміністратора.

Колишні члени Редагувати

  • Xiao Qiao — засновниця проекту, працювала на ній в 2011-2012 роках. Мала статус з 16 листопада 2011 року по 26 серпня 2014, знята за власним бажанням.
  • Blade Dragonwave — колишній адміністратор, який зробив не так багато редагувань. Мав статус з 1 січня 2013 по 6 вересня 2014.
  • Gà Con Tập Chơi — колишній адміністратор, також здійснив кілька сотень редагувань. Мав статус з 9 серпня 2014 по 6 вересня 2014.

Галерея Редагувати

Логотипи Редагувати

Фони Редагувати

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі