FANDOM

Ґанґстеропедія (англ. mafia) — україномовна вікі, що досить динамічно розвивається,— присвічена серії ігор МАФІЯ

Задум та історія створення Редагувати

Вікі Ґанґстеропедія створена користувачем Mix Gerder в березні 2014 року. Спочатку засновник не знав, як залучити нових користувачів на тільки що створений проект. Йому довелося шукати користувачів, які володіють українською мовою, на різних вікі-проектах. Протягом березня засновником було написано вручну близько 900 статей.

Деякі учасники відгукнулися (серед них CapoMafiozi, Captain Yarr, Фаргус та ін), навіть допомагали деякий час у написанні статей, однак активність знизилася, і до травня на вікі не залишилося жодного активного користувача.

30 грудня 2014 року Mix Gerder знімає статуси з усіх користувачів вікі[1]. Після цього вікі досить довго перебувала в стані стагнації, поки в 2015 році користувач Konnor21 не запросив засновника на центральну українську вікі і вніс певний внесок у проект, написавши кілька статей. Після цього засновник створює ще 70 статей, таким чином, проект отримує статус золотого.

В кінці листопада-початку грудня 2015 року Mix Gerder розповідає користувачеві Angel Diamond, що прийшов ще влітку на російську вікі, про існування української версії даного проекту. Користувач поставився до цього з ентузіазмом і став допомагати проекту розвиватися, написавши для нього більше 200 статей. Також у січні засновник видає Angel Diamond права адміністратора, але через деякий час забирає їх.

Права адміністратора видаються користувачу CapoMafiozi, який зробив близько 50 редагувань у січні.

Через деякий час Mix Gerder видає учаснику Angel Diamond права модератора контенту (після ротації даного статусу), а потім знову видає йому статус адміністратора (зі збереженням статусу модератора). Також права отримує неактивний користувач Captain Yarr.

На лютий 2016Редагувати

У даний момент на вікі спостерігається висока активність, Angel Diamond вносить активний внесок у розвиток вікі, доповнює і коригує старі статті, Mix Gerder також займається написанням нових статей і перекладом з іспанської та російської вікі, технічним обслуговуванням вікі (робота із CSS, JS та шаблонами).

МафіяІнтерфейс 01.png

Скріншот інтерфейсу проекту

Ось що пише про МАФІЮ один з адміністраторів проекту Редагувати

Mafia: Явище Редагувати

< " Якщо виходити з цілей, до яких вона прагне, мафія – це економічне та політичне панування. З точки зору внутрішньої структури, мафія – це неформальна організація, набір угруповань. Відносно своєї культури, мафія – психологія поваги. Якщо ж мати на увазі засоби досягнення цілей, мафія – практика насильства. Виникає питання: «Що таке мафія, це вид діяльності чи тип організації?» " > Користувач однієї із соцмереж.

Я гадаю, кожен бачив зграю птахів, що кружить і кружить, синхронно міняючи напрямок і зовсім не розсипаючись на окремі складники. Мабуть, багато хто бачив мурашник, такий собі єдиний організм, де кожна особина — зовсім не відособлена, а навпаки — являється частиною деякої величезної системи. От саме це мене й захоплює в мафії. Так, там є багато всього брудного й непотребного. Зарівно як і конкретного та захоплюючого. Але одне я виділяю як найбільш ключову тонкість (причому цілком позбавлену якої-небудь оцінки). Це — організованість. Ту злагодженість, котру можна спостерігати лише в так званій дикій природі, що походить од самого Творця нашого дивовижного Всесвіту.

Mafia: Гра Редагувати

< " ...чоловік стає Доном через те, що жадає ВЛАДИ, і його не хвилюють ніякі закони, окрім власних. От воно як, детектив, — він хоче бути сам по собі, не залежати ні від поліції, ні від влади, ні від кого. Ось чому чоловік стає Доном. " > Том Анджело

< — Порядна дівчина не піде з убивцею. 
— Бач, поліцейський 'вбиває', охороняючи закон... А ти втілюєш у життя НАШІ ЗАКОНИ. Це одне й те ж, ми просто по різні сторони огорожі. > Том і Френк

< " Ні один Дон не похвалить своїх бійців за те, що вони ображають простих людей, крім того, ми не втручаємося у приватні справи." > Том Анджело

В комп'ютерній грі "від першої особи" любого жанру мене перш за все цікавить сюжет. Перегравши з десяток таких ігор, я зупинився на «Max Payne» (1 і 2) та гадав, що реалістичніше вже бути не може. МОЖЕ!! Сказати, що «Mafia: The City of Lost Heaven» зворушила мене до глибини душі — нічого не сказати! Це одночасно декілька чудових аспектів.

По-перше, сюжет такий, що усі події в принципі могли би тривати насправді. Тобто сюжетна реалістичність — якщо не 100-процентна, то вельми близька до такої (як сказали би математики, «наближається до 100»). А це як раз мені й до вподоби. Ніяких вигадок, ніяких підробок, ніяких історичних викрутасів. Це принесло мені неймовірну насолоду! Бо вчитися життю можна лише на чомусь реально життєвому.

По-друге, ґеймплей тішить очі й вуха. А також — сердце та... руки. Любу дію з героєм та об'єктами можна здійснювати, зовсім не напружуючись. Зручне меню; реалістично керовані автомобілі, правдиво стріляюча зброя, адекватно пересуваються протагоніст, персонажі та NPC; додаткові необов'язкові місії, кілька кінцівок-розв'язок подій, різні способи проходження рівнів... Тут довго можна перелічувати. Загалом, розробники постаралися на славу!

По-третє, знаючи, що це гра, я її як гру до сих пір не можу сприйняти. Як ні намагався. Це ФІЛЬМ. Фільм, у якому, одначе, я сам можу приймати участь. Фільм, що складається з кількох серій, але при цьому не серіал. А якщо навіть і серіал, то аж ніяк не "мильна опера". Це шедевр. Так, шедевр — ось хороше слово. Шедевр саме як гра-фільм!

По-четверте (але далеко не на-останнє!), міжлюдські стосунки тут розкриваються просто рясно — тільки-но встигай "підставляти свою голову під цей душ"! Так, це мафія, так, у ній надзвичайно жорсткі "правила гри", але саме тому так яскраво відносини тут і сяють, що вони сильно контрастують із цією жорсткістю. Адже тільки насправді душевна людина зможе зберегти свою людяність у подібних умовах.

< " Людині потрібен хтось, кому можна довіряти... " > Томас Анджело

Мовна статистика Редагувати

Структура проекту Редагувати

На вікі описується все, що пов'язано з кожною грою окремо: від найдрібніших деталей в ігровому світі до реально існуючих речей (воєн, людей, держав).

MAFIA I Редагувати

В даний момент велика частина статей, присвячених опису першої частини, вже написана. Однак у статті потрібно завантажити картинки і проставити шаблони.

MAFIA II Редагувати

Статті про другий частини були написані одними з перших. Більшість статей по сиквелу все ще вимагають великої кількості змін і виправлень, однак основні статті мають цілком товарний вигляд. Зараз здійснюється активний пошук і переклад неіснуючих статей з іспанської та англійської вікі.

MAFIA III Редагувати

У зв'язку з тим, що гра ще не вийшла, ця частина проекту є найперспективнішою. Статті про головних героїв і розробників гри пишуться повним ходом. Цей розділ проекту найбільш повно висвітлює інформацію про різні місця в тріквелі. З-за того, що розробники викладають інформацію в мережу буквально по крихтах, статті виходять маленькими. Всі статті, що відносяться до третьої частини, позначені шаблоном "В розробці". Зараз уточнюється інформація про можливу українську локалізацію тріквелу.

Найближчі плани Редагувати

У найближчі плани входить збільшення кількості статей для того, щоб зробити проект найбільшим за кількістю статей серед проектів на інших мовах. Українська вікі обійшла за кількістю статей англійську та російську вікі, в планах обійти іспанську.

Вікі-друзі Редагувати

Виноски Редагувати

  1. Журнал прав користувача

П · О · Р ! * Активні вікі-проекти українського сегменту Фендому *  !
Більше 10000 статей
Титан.png
Вікі Fallout

Більше 1000 статей
Золото.png
ҐанґстеропедіяMass Effect ВікіBorderlands Wiki UkraineThe Elder Scrolls Wiki (uk.elderscrolls)

500-1000 статей
Silver.png
ВідьмакS.T.A.L.K.E.R. Wiki (uk)Цей проектThe Elder Scrolls Wiki (uk.tes)

100-500 статей
Бронза.png
Гра Престолів ВікіВікінгиВікі СпільнотиЗоряні Війни ВікіВікі Spyro

Менше 100 статей
Увага 02.png
Undertale

Мережа Вікії

Випадкова вікі