FANDOM

Файл (англ. File) — одне з основних просторів імен на вікі, в якому зберігаються різні картинки, фотографії, скріншоти, відео та інші медіа.

Особливості і опис Редагувати

Будь сторінка-файл на вікі так чи інакше представляє собою яке-небудь зображення (або іншого медіа; наприклад, відео) і його короткий опис. Часто файли на вікі не створюються через звичайний режим створення сторінки завантажуються. Це можна зробити трьома способами:

  • за допомогою сторінок Special:Upload (для одного файлу) і Special:MultipleUpload (для декількох файлів);
  • за допомогою кнопки «Фото» у режимі редагування сторінки;
  • за допомогою кнопки «Додати Фото» на сторінці Special:NewFiles.

Файли можна завантажувати виключно зі свого комп'ютера. Коли завантажений файл, користувач може через вікіпошук знайти сторінку з назвою «Файл:Название_загруженного_файла» і вже там вказати будь-які додаткові відомості про файл, наприклад: інформацію про ліцензії, авторів або про що-небудь ще.

Види файлів Редагувати

Існує три основних види файлів: зображення, відео та аудіозаписи.

Зображення Редагувати

Зображення складають основну частину файлів на всій Фендом. Це різні картинки, фотографії, скріншоти, роботи з графічних редакторів, анімації, логотипи, плакати, фавиконы та інше. Будь-яке зображення має назву виду «Файл:Назва.розширення». Розширення файлу визначає його формат.

На Фендом, за замовчуванням, можна завантажувати зображення у форматах png, gif, jpg, jpeg, ico, pdf, svg, odt, ods, odp, odg, odc, odf, odi і odm. При завантаженні перевіряється відповідність MIME-типу розширенню файлу.

Відео Редагувати

Шаблон:Головна Відео являє собою вже не просто картинку, а серію кадрів, які утворюють відеозапис. На відміну від зображень, відео на Фендом в назві не вказується формат.

Для завантаження відео в режимі редагування передбачена спеціальна кнопка «Відео». Відео можна переносити з Відео Бібліотеки Фендом, а також хостингів:

Для переносу відео не треба зберегти на комп'ютер, досить просто скопіювати його і вставити URL в інструмент додавання відео на вікі.

Кожне відео, завантажене на проект, читачі можуть переглядати і прослуховувати. При перегляді зберігаються всі стандартні функції відеохостингів, з яких завантажуються файли (наприклад, повноекранний режим, настройка якості тощо). У разі, якщо відео по тим чи іншим причинам видаляється з відеохостингу, воно стає недоступний для перегляду і на вікі.

Аудіозапис Редагувати

Аудіозаписи містять у собі звук, наприклад, мелодію або музику, який і пропонується прослухати читачеві. Аудіо завантажуються так само як і зображення.

Майже всі аудіо на Фендом завжди мають один формат — .ogg і в зв'язку з цим мають назву «Файл:Назва_файлу.ogg».

Додавання файлів в статті Редагувати

Example.jpg

Приклад файлу, доданого в статтю

Щоб додати файл в статтю, потрібно натиснути на кнопку «Фото» в редакторі (у випадку з відеозаписом — «Відео») і там через пошук знайти необхідне зображення.

У вихідному коді можна і не користуватися цим пошуком, а відразу вставити код будь-якого наявного на вікі файлу або перенести його з іншої статті. Будь-код файлу завжди виглядає наступним чином: [[Файл:Назва_файлу]]. Після назви файлу через вертикальну риску (|) можуть йти додаткові параметри (атрибути), а саме:

  • left/center/right (ліворуч/центр/праворуч[1]) — відображає зображення зліва/по центру/праворуч.
  • frame — додає до зображення велику білу рамку, але зберігає оригінальний розмір файлу.
  • thumb (міні) — змінює розмір файлу на мініатюрний; не працює, коли є атрибут frame.
  • border (межа) — створює для зображення ледве помітну рамочку; допомагає виділяти файли, елементи яких зливаються з тлом сторінки.
  • ...px (...пкс) — вказує точний розмір зображення в пікселях.
  • link=текст посилання (посилання=текст посилання) — при кліку по зображенню користувач буде переходити на сторінку, на яке дано посилання.
  • Також до зображень можна додавати підпис, що буде відображатися при наведенні курсору на файл. Для цього достатньо поставити ще одну вертикальну риску і туди вписати весь необхідний текст. При наявності атрибутів frame або thumb підпис буде відображатися під файлом.

Особливі способи додавання файлів Редагувати

Галерея Редагувати

Всі зображення можна додавати в статтю не за одним, а цілою галереєю. Для цього необхідно натиснути на кнопку «Галерея» і у вікні, вибрати зображення, які будуть поміщені в неї (або завантажити на вікі власні), там вам також буде запропоновано додати до зображень підпис. Галерея може складатися і з одного зображення, а може і зовсім не мати зображень, так як через вихідний код в галерею можна з легкістю вставити і відео (а можна і аудіозапис, але у такому разі аудіо перестане відображатися).

У режимі вихідного коду створити галерею можна і вручну, для цього досить вставити тег<gallery>назви файлів</gallery>. Замість назви файлів повинні стояти окремі рядки з іменами файлів (вони повинні бути поставлені саме між відкриваючим і закриваючим тегами[2]). До файлів також можна додавати опис, ставлячи після їх назв вертикальну риску (|). В описі можуть бути використані і базові елементи вікірозмітки (наприклад, виділення курсивом і внутрішня посилання).

Приклад галереї:

Ось так буде виглядати її код:

<gallery>
Example.jpg
Example.jpg|Підпис
Example.jpg|''[[Головна сторінка]]'' — підпис з посиланням курсивом
</gallery>

Атрибути Редагувати

У галереї, як і у звичайного файлу, у вихідному коді можуть бути додаткові атрибути. Їх використання необов'язково і, як правило, не вимагається для звичайних статей зі стандартним вікі-оформленням. У галерей вони додаються прямо в відкриваючий тег після слова gallery і відокремлюються один від одного тільки пропуском. Більшість цих атрибутів можна налаштовувати і у візуальному редакторі, прямо в режимі додавання галереї (там присутні спеціальні опції типу «Орієнтація», «Кількість стовпчиків» і т. д.). Є наступні атрибути:

  • type="..." — перетворює галерею в слайдер або слайдшоу (про це див. нижче).
  • widths="...px" — змінює розмір картинок. В лапках повинно бути зазначено кількість пікселів.
  • orientation= "..." — змінює орієнтацію картинок. В лапках можуть бути вказані параметри square, landscape і portrait.
  • spacing="..." — налаштовує відстань між зображеннями. В лапках можуть бути вказані параметри small, medium і large.
  • columns="..." — налаштовує кількість стовпців з зображеннями. В лапках повинно бути зазначено кількість стовпців.
  • position="..." — змінює позицію всієї галереї в статті. В лапках можуть бути вказані параметри right, left, center.
  • hideaddbutton="true" — прибирає кнопку «Додати фото в галерею». Не діє, якщо на віки підключено розширення «нові галереї зображень».
  • expand="true" — діє, якщо на віки включено розширення «нові галереї зображень»; при появі цього атрибута в галереї за замовчуванням відображається не 8, а 100 картинок.

Слайдшоу Редагувати

Слайдшоу — підвид галереї. В слайдшоу всі картинки розташовані не окремими стовпцями, а у вигляді єдиного віконця. Зображення в такому віконці будуть змінюватися автоматично (також їх можна змінювати вручну, натиснувши на стрілочку).

Слайдшоу додаються в статті шляхом натискання кнопки «Слайдшоу» в редакторі. У вихідному коді слайдшоу виглядають так само як і звичайні галереї, але в початковому тегу при цьому має бути присутній атрибут type="slideshow". Важливо відзначити, що слайдшоу не працюють, якщо на віки підключені «нові галереї зображень».

Приклад слайдшоу:

Ось так виглядатиме його код:

<gallery type="slideshow" position="left">
Example.jpg
Example.jpg|Підпис
</gallery>

Слайдер Редагувати

Слайдер — ще один підвид галереї. Схожий на слайдшоу, але оформлений більш складно і своєрідно. Зазвичай використовується на заголовних сторінках.

Слайдери додаються в статті шляхом натискання кнопки «Слайдер» в редакторі. У вихідному коді слайдери виглядають так само як і звичайні галереї, але в початковому тегу при цьому має бути присутній атрибут type="slider".

Приклад слайдера (слайдер краще виглядає з великими картинками, як тут):

Ось так виглядатиме його код:

<gallery type="slider">
Example.jpg
Example.jpg|Підпис
</gallery>

Посилання на файли в статтях Редагувати

Якщо ви, редагуючи у вихідному коді, хочете поставити посилання на файл у статті, але в той же час бажаєте, щоб він відображався не як файл, а саме як посилання, необхідно просто у квадратні дужки його назву та перед словом Файл: додати додаткове двокрапка (:).

Код з посиланням на файл буде виглядати ось так:

[[:Файл:Название_файла]]
.

У статті це буде виглядати як Файл:Название файла. Якщо ви хочете, щоб читачі на засланні не бачили «Файл:Назва_файлу», а будь-який інший текст, просто поставте цей текст праворуч від назви файлу за допомогою вертикальної риски (|). При бажанні все можна зробити і простіше, для цього досить замінити Файл: на Медіа:, при цьому не ставлячи ніяких двокрапки.

У візуальному редакторі нічого цього робити не треба, двокрапка буде додано до коду автоматично, а текст, який будуть бачити читачі замість посилання, можна поставити в спеціальній рядку в режимі додавання посилання на статтю.

См. також Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Варіанти українською та англійською мовами рівнозначні. Можна використовувати і ті, і ті.
  2. Закриваючий тег — другий тег, який містить в собі похилу риску (в нашому випадку </gallery>). Відкриває — відповідно, перший тег без похилої риси.

Мережа Вікії

Випадкова вікі