FANDOM

АктивністьСтрибкоподібн.png
Стрибкоподібний розвиток вікі — один з типів розвитку вікі, при якому вікі-проект розвивається нерівномірно, а різкими стрибками, між якими знаходяться проміжки малої активності.

Характеристика Редагувати

При стрибкоподібному розвитку, на відміну від стабільного, проект дуже нестабільний і не має постійного статусу в середовищі вікі, то сильно підвищуючи свою активність, то, навпаки, знижуючи.

Як правило, при зниженні проект завжди опускається лише до певного рівня. Іноді після чергового падіння на нього може початися вікістагнація, яка, втім, може так само швидко закінчитися, коли настане період чергового вікіпідйому (що нехарактерно для негативного розвитку, тобто регресу проекту).

У періоди вікі-підйому «стрибкоподібна» вікі часом може піднятися дуже високо і на деякий час навіть зрівнятися за популярністю і активністю з більш стабільними типовими проектами. Стрибкоподібний розвиток може виражатися в різних показниках. Основні його ознаки такі:

  • Непостійна активність, різко піднімається, то так само різко зменшується;
  • На місяць (або інший визначений довгий період) пишеться різну кількість нових статей багато, то дуже мало або взагалі жодної; періодично трапляються «статейні чудеса»;
  • Позиція WAM і відвідуваність постійно скачуть, то сильно збільшуючись, то зменшуючись;
  • Кількість постійних учасників дуже нестабільно, час від часу на вікі одночасно працює кілька користувачів, але їх кількість може зменшитися.

Не завжди до викисайту зі стрибкоподібним розвитком можуть ставитися абсолютно всі ознаки, незначна їх частина може бути відсутньою.

Причини стрибкоподібного розвитку Редагувати

Такий тип розвитку зазвичай відноситься до вікі проектів середнього розміру, ще не дійшли до рівня великих, але вже давно не належать до маленьким. Тим не менш, іноді стрибкоподібно можуть розвиватися і великі вікі-сайти.

Причини стрибкоподібного розвитку можуть бути дуже різними, найбільш поширені з них:

  • Мала кількість авторів. Якщо в проекті є один-два автора, то створення статей відбувається тільки тоді, коли їх «відвідує натхнення». Якщо автори відсутні, розвиток практично сходить нанівець.
  • Тематика проекту. У проектах по деяким темам учасники масово підключаються до активної роботи лише після виходу нового продукту (зазвичай це пов'язано з тим, що за старим вже все написано, або ж старі продукти втратили актуальність) — наприклад, виходить нова книга, сезон серіалу, фільм або доповнення до гри. В інший час активність такого проекту досить низька.
  • Проведення конкурсів та інших заходів. Іноді на проекті може статися приплив активності під час проведення тих чи інших конкурсів та інших заходів. У перервах між конкурсами на таких вікі зазвичай настає період низької активності. Прикладом є в тому числі і Викии Вікі, де під час проведення регулярних змагань з написання статей активність помітно піднімається.
  • Заливки статей. Один або кілька учасників робить заготовки статей і масово завантажує їх в проект. Таким чином, кількість статей сильно зростає, а якщо в заливці бере участь багато людей, піднімається і активність (в той же час якість статей знижується).

Виноски Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі