FANDOM

Статпад (набивання правок, значків) — поняття, що характеризує множинні даремні правки заради отримання значків або просто збільшення кількості зроблених виправлень.

Загальне Редагувати

Статпад дозволяє отримати значки і досягнення нечесним способом. Зазвичай це не несе шкоди вікі, але і користі не приносить. У деяких випадках такі порушення можуть бути шкідливі, але найчастіше, шкоди зводиться лише до забивання журналів дрібними змінами.

Учасників, які займаються статпадом називають "статпадерами". На жаль, таких досить багато на Викии, і на багатьох вікі їх нещадно банять. Тим не менш, безстрокові бани за статпад зустрічаються рідко, зазвичай у завзятих статпадерів.

«Мистецтво» набивання редагувань Редагувати

Увага 02

Стій! Не роби цього
У статті описуються певні порушення для ознайомлення,
а зовсім не як інструкція чи керівництво для виконання.

Увага! Інформація нижче призначена для того, щоб було зручніше виявляти статпадерів, а не для того, щоб ви самі зайнялися статпадом

Відкриваючи даний спойлер, ви обіцяєте, що ніколи не будете набивати правки!

Способів набивання правок досить багато. Найпоширеніший — дрібні і практично даремні зміни, які повторюються у великій кількості. Докладніше про способи значконабивания буде написано нижче.

Дрібні правки Редагувати

Велика кількість дрібних правок дозволяє повільно, але вірно поповнювати лічильник правок і отримувати значки. Спочатку це шкідливо як для статпадера, так і для вікі, але чим більше дрібних змін, тим більші шанси нарватися на бан. Одним з підвидів дрібних правок є багаторазове редагування однієї і тієї ж сторінки.

Переваги
  • Майже завжди можна скористатися цим методом
  • В малих кількостях не несе шкоди
  • Можна набивати правки під слушним приводом (наприклад, проставляти крапки там, де вони начебто і необов’язкові, але не завадять)
Недоліки
  • Доведеться витратити час для досягнення ефекту
  • У великих кількостях забиває журнали
  • При великих кількостях правок легко нарватися на блокування

Даремні записи в блозі Редагувати

За створення запису в блозі миттєво присуджується значок. Статпадери-новачки зазвичай створюють блог з безглуздим текстом, за що нариваються на бан або попередження, а їх блог видаляється. Однак, більш професійні учасники можуть написати в блозі що-небудь умовно-корисне (наприклад, пропозиція щодо поліпшення вікі або якесь питання).

Переваги
  • Миттєва нагорода
  • Якщо зробити по розуму, можна уникнути блокування
Недоліки
  • Одноразовий ефект
  • Спосіб знижує шанси на успіх за наявності форуму на вікі

Непотрібні коментарі до блогів Редагувати

За 3 і 10 коментарів до різних блогах присуджуються значки. Якщо вікі велика, то знайти і прокоментувати десяток блогів не складе праці, при цьому не викликавши підозр. А ось на маленьких вікі це важче, нерідко може знадобитися писати зовсім безглузді коментарі.

Переваги
  • Легко і без наслідків провертається на великих вікі
  • Досить швидке отримання нагороди
Недоліки
  • Дуже складно провернути на маленьких вікі

Марне повідомлення на стіні Редагувати

За повідомлення на стіні обговорення учасника дається значок. Найлегший спосіб отримати його — відповісти на автоматичне вітальне повідомлення. Якщо ж воно не прийшло, доведеться написати комусь на стіну (наприклад, викликати його в чат).

Переваги
  • Миттєва нагорода
  • Можна не викликати підозр, якщо зробити все по розуму
Недоліки
  • Може знадобитися час на провертання, якщо на вікі немає автопривітання чату

Вибивання «Щасливої зміни» Редагувати

Значок за щасливу правку дає відразу 100 очок, але по-чесному отримати його непросто. Однак, можна підлаштувати удачу за допомогою простої математики. Є кілька варіантів дій:

Перший — просто вирахувати статистику, як часто випадає цей значок на конкретній вікі. Це досить утомливо і неточно.

Другий варіант — зробити будь-яку зміну в основному просторі і почати скасовувати її. У віконці опису буде написано: «Скасування редагування №ХХ, зробленої учасником Ім’я_користувача». Три останні цифри числа ХХ треба відняти від 1000 — стільки правок залишилося до отримання значка, вам потрібно тільки «потрапити» своєю правкою у кратне тисячі число.

Третій варіант аналогічний другому, але замість скасування редагування використовується url-адресу останнього внесеного зміни. Для цього зробіть правку в основному просторі, натисніть кнопку "показати зміни на цій сторінці та погляньте на url. В його кінці буде 2 числа — звернути увагу потрібно на перше. Далі розрахунок ведеться так само, як і в другому випадку.

Переваги
  • Миттєва нагорода
  • В малих кількостях нешкідливо для вікі
  • В малих кількостях складно отримати бан
Недоліки
  • Потрібні розрахунки
  • При багаторазовому повторенні легко отримати блокування
  • Потрібно постійно бути напоготові, щоб не пропустити необхідну правку

Покарання за статпад Редагувати

На багатьох вікі за статпад карають. Покарання залежить від внутрішніх правил вікі, але практично завжди це спочатку попередження, а потім — блокування.

Іноді набивання редагувань залишається безкарним. Блокування статпад

Цікаві факти Редагувати

  • На вікі, де немає значків, статпад практично не спостерігається. Хоча іноді зустрічаються особливі вандали-статпаддеры, які забивають сторінку свіжих правок не заради значків, а з метою нашкодити адміністраторам та іншим учасникам.

Мережа Вікії

Випадкова вікі