Fandom

Вікія про вікії

Революція

548статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Революція [1] — досить поширений термін, активно застосовується на багатьох російських вікі-проектах. Так, саме російських. Оскільки московських школярів на Фендому over ніж дохріна, зайнятися їм на вікі-прооекті нема чим, оскільки писати статті — потрібно мати елементарну клєпку в голові, а побуянить, посімафорить, побугуртить наявні на локальній вікі лайна,— це ми можем; тут нас хлібом [2] не корми.

Значення Редагувати

Сам термін «революція» на вікі передбачає практично те ж, що і в реальності — раптову зміну адміністративного складу шляхом зняття «некомпетентних», на думку певних «опозиційних» учасників, адміністраторів або бюрократів.

  • Найчастіше це супроводжується певними обговореннями або голосуваннями за зняття статусів чи блокування певних користувачів.
  • Іноді зміна проходить мирно, проте в деяких випадках учасники цілком можуть перейти на взаємні образи та / чи нецензурну лексику.
  • Окремі «опозиціонери» можуть вдатися до організації погроз чи переслідування опонентів з метою їх залякування і відходу від влади чи взагалі із вікі-проекту.
  • Також в деяких революціях користувачі змушені вдатися до допомоги помічників, оскільки статус бюрократа з користувачів зняти можуть тільки вони.
  • Як правило, під час революції на вікі спостерігається різкий сплеск активності на форумі і стінах обговорення, стає популярним чат; часто однодумців запрошують в чат іншої, дружньої до опозиції, вікі, куди забороняють доступ опонентам опозиції — «контрі».
  • Редагування в статтях при цьому тривають, іноді навіть частіше, ніж зазвичай [3].
  • Після закінчення революції на проектах активність практично завжди знижується, це викликано відходом або блокуваннями користувачів, які брали участь у заміні адміністрації [4].

Причини Редагувати

  • Основна причина початку революції на вікі-проекті — невдоволення певної групи користувачів діями адміністратора (як якогось конкретного, так і всіх на вікі; адміністрації проекта в цілому).
  • При цьому протест може бути як дуже аргументований, наприклад, якщо пропонований до зняття здійснював на вікі певні порушення (вандалізм, флуд, образи та інше), або суперечливі вчинки (наприклад, блокував користувачів з неявними порушеннями / без порушень, ігнорував думку спільноти щодо складних питань, і так далі), так і бути надуманими. У другому випадку пропозиція до зняття часто заснована на особистій неприязні чи наявності конфлікта з адміном, наіж на його несанкціонованих діях [5].
  • Зустрічаються також тролінгові революції, коли учасники такої революції намагаються розв'язати спір на порожньому місці, не маючи ніяких реальних цілей, просто з метою розхитати стабільний вікі-проект і отримати задоволення від конфліктів і зриву нормальної роботи авторського колективу проекту. Такі конфлікти при грамотних діях адміністрації зазвичай легко припиняються.

Як придушити революцію Редагувати

Щоб не допустити революції на своєму проекті, його адміністрація повинна намагатися бути компетентною і вміти вирішувати конфлікти таким чином, щоб не допустити образи жодної з конфліктуючих сторін.

Однак, якщо ознаки революції все ж починають проявлятися, рекомендується
  • Спробувати обговорити ситуацію з учасниками . Бесіду бажано організовувати в чаті якоїсь нейтральної вікі, де ні у кого з учасником конфлікту немає статусі, а незамішані в конфлікті можуть виступити у якості посередників в перемовинах. Це не допустить несправедливих вилучень чи блокувань;
  • У разі неправоти революціонерів — довести це . Часто учасники просто не можуть зрозуміти ту чи іншу фразу, причину блокування, суть власного порушення, просто мотиви поведінки того, з дій якого стався конфлікт. Якщо є можливість, потрібно спробувати віднайти істину до розгоряння конфлікту.
  • До блокувань слід вдаватися лише в разі явних порушень правил проекту. В інших випадках можна обмежитися лише попередженнями. При необхідності блокувань (якщо є така можливість) бажано, щоб блокування здійснював не локальний адмін — учасник конфлікту, а за зверненням спільноти хелпер чи співробітник Фендому (стафф), щоб виключити суб'єктивний підхід у спорі. Або блокування має проводити авторитетний адміністратор, з думкою якого і аргументами рахуються всі сторони конфлікту.

Виноски Редагувати

  1. Тут і далі мається на увазі революція на певному локальному вікі-проекті. Поняття із вікі-середовища
  2. Чи, пак, ґєйропєйскім пєрмазаном...
  3. Можливо, для підкреслення власної значимості для проекту певних «революціонерів»
  4. Або ж, при «приході до влади» бувшої опозиції, — із нездатністю нової адміністрації зорганізувати стабільну роботу вікі-проекта.
  5. Як приватний випадок, навіть неприязнь і конфлікти, якщо опоненти знайомі у реальному житті — сусіди, однокласники; перебувають в одній компанії, тощо.

Мережа Вікії

Випадкова вікі