FANDOM

Редагування01

Редагування — те саме, що російською правка чи англійською edit — поняття на вікі-проекті, дія користувача, яка включає в себе зміну (редагування) або створення будь-якої нової сторінки, теми на форумі, повідомлення, чи завантаження/заміну файлів.

Тут і далі поняття редагування і правка є синонімами.

Загальне Редагувати

Коротко кажучи, Редагування чи правка — це будь-яка дія, яка зараховується в лічильнику правок користувача у його профайлі і відображається на сторінці Спеціальна:Contributions. Без правок не може існувати вікі-проекта, а користувач без редагувань — всього лише читач.

Зважаючи на це, можна сказати, що редагування є основним ресурсом для наповнення проекту і найбільш важливим статистичним параметром у внеску користувача.

Редагування здійснюється на будь-якій незахищеній і не службовій сторінці будь-яким користувачем. Почати редагування можна після натискання кнопки в заголовку «Редагувати» або додавання до URL сторінки "?action=edit". Таким самим відбувається відкриття сторінки редактора (візуального чи вікі-коду).

Редагування02

Безпосередньо редагування відбувається тоді, коли користувач вносить зміни в статтю, редагуючи її вміст. Досконалим вважається редагування, коли зміна тексту завершена (файли завантажено) і натиснута кнопка «Зберегти».

Роль редагувань Редагувати

Отже, редагування — основний і чи не єдиний шлях поповнення контенту на вікі-проектах, а їх кількість і регулярність здійснення визначає активність вікі і користувача. Однак, крім основної функції, локальні правила вікі-проектов можуть надавати правкам особливе значення при різних обставинах, наприклад:

  • Кількість правок учасника може бути параметром, необхідним для подачі заявки на який-небудь статус.
  • Тільки при певній кількості правок учасник може приймати участь у голосуваннях.
  • Кількість правок безпосередньо впливає на «звання» учасника.
  • Редагування певного виду або в певних категоріях статей можуть бути шляхом для отримання значків і досягнень.

Види редагуваньРедагувати

Всі правки можна розподілити за розміром, за метою, за якістю, щодо простору імен. Загалом, видів можна виділити і набагато більше, але це — основні.

За розміром Редагувати

  • Дрібні: такі правки, найчастіше, містять незначну зміна інформації в статті, наприклад, додавання/видалення коми, літери, цифри, виправлення помилки, додавання якогось факту, простановка шаблону. Автор правки може сам віднести її до малих, поставивши галочку у відповідному полі біля кнопки «Записати». Якщо правка віднесена до малих таким способом, то їх можна приховати на сторінці свіжих правок.
  • Середні: містять чималу кількість змінної інформації, наприклад, переробку або додавання абзацу, розділу, створення галереї.
  • Великі: ними змінюється половина статті, чи навіть ціла невелика стаття; додається багато нової інформації, дописуються кілька абзаців підряд. На сторінці свіжих правок помітні за великим виділеним жирним цифр, що позначають кількість доданих/видалених з статті байт.
  • Величезні: зазвичай такими правками повністю переписується стаття, або недостаб перетворюється в повноцінну статтю. Помічаються так само, як і великі.

За метою Редагувати

  • Корегувальні : з їх допомогою виправляється неправильно викладена інформація або ж помилки. Часто такі правки є дрібними.
  • Доповнення: такими правками до статті додаються нові абзаци чи речення.
  • Видалення: ними забирається непотрібний фрагмент статті, наприклад, помилковий факт.
  • Вандальні : вчиняються з метою нанесення шкоди вікі-проекту, зазвичай повністю очищають статтю від тексту або додають матюки чи рандомні символи. Такого «редактора» адміністраторові проекта слід якнайшвидше заблокувати.
  • Спамові : робляться чи для реклами певного нікому не потрібного продукту, чи надається інша певна нав'язлива інформація про послуги, інтернет-магазин, інший сайт; шкодять вікі-проекту, додаючи в статтю пропозиції купівлі/продажу або посилання на зовнішні сайти, що не відносяться до вікі за тематикою.
  • Технічні: вчиняються для приведення до ладу зовнішнього вигляду статей. Наприклад, додаються шаблони, категорії.

За якістю Редагувати

  • Високоякісні : про такі правки можна сказати, що нічого ні додати, ні відняти.
  • Якісні : ними в статтю додана потрібна і корисна інформація, яка практично не потребує коригування.
  • Низькоякісні : додана в статтю інформація начебто і корисна, але не подтверждена, повторює вже сказане або потребує суттєвого доповнення. Часто можуть бути скасовані.
  • Даремні : нова інформація, додана в результаті редагування до статті, абсолютно нічого в кращу сторону не змінює, а (іноді), навпаки, псує. Майже завжди скасовуються.

По простору імен Редагувати

  • Правки «у статтях»: складають більшість всіх правок і робляться в основному просторі імен.
  • В шаблонах.
  • В категоріях.
  • На Головній та в просторі Project.
  • У файлах: додається/змінюється опис файлу, що завантажується файл.
  • У власному профайлі.
  • В Пісочниці або особистому просторі: відбуваються переважно з метою тестів.
  • На форумі або стіні обговорення: створення теми, її виправлення, залишення та редагування коментаря.

Виноски Редагувати