Fandom

Вікія про вікії

Поради/Як створити статтю про самого себе

< Поради

548статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Може здатися, що писати статті про самого себе на Фендому Вікі простіше всього. Статтю про самого себе написати дійсно легко, але зробити це так, щоб вона вийшла гарною, набагато складніше. Набагато краще писати статті про інших користувачів, бо ж часом вони можуть виявитися більш цікавим і затребуваними.

Однак, якщо ви все-таки зважилися писати статтю про себе, спочатку уважно прочитайте усе, написане нижче.

Рекомендації Редагувати

При створенні статей-самоописаний варто враховувати, що в цій справі є багато «підводних каменів», на яких слід звертати увагу. Ось основні рекомендації, яким потрібно слідувати при написанні статей такого роду:

1. Не рекламуйте себе Редагувати

Пам'ятайте, що стаття про вас на нашому проекті — це НЕ ваша самореклама, автобіографія чи сторінка в черговий соціальної мережі. Викладайте всі факти, які ви наводите у статті, згідно з нейтральною точкою зору і пишіть тільки про ваш внесок на Фендому (у крайньому випадку на інших ВІКІ-проектах), а не щодо діяльності в реальному житті (тобто не треба докладно розповідати про ваші захоплення, професію, місце проживання, характер і вже тим більше не потрібно додавати ваші фотографії з реального життя з дєвочьками і котиками). Про діяльність на інших сайтах мережі Інтернет сказати можна, але краще не приділяти цій інформації великої уваги і приступати до її додавання тільки тоді, коли основна інформація про вашу діяльність на Фендому буде вже написана.

Уникайте будь-яких тверджень зі словами типу: любить, обожнює, планує, ненавидить (щось), зневажає, вважає, вміє, мріє, подобається, хоче та інших. Крім того, пам'ятайте, що всі статті на Фендому Вікі завжди потрібно писати від третьої особи, в незалежності від того, хто їх написав. Не треба перетворювати статтю про себе в ваш особистий щоденник чи записну книжку, де ви від першої особи залишаєте нотатки для себе, опис кожного дня і плани на завтра.

2. Не захищайте себе в конфліктах і не критикуйте інших користувачів Редагувати

Ця рекомендація пов'язана з попередньою. Додавайте в статті тільки нейтральні факти.

Якщо ви хочете описати вашу участь у якомусь серйозному конфлікті, ваше блокування або неадекватну діяльність на одному з проектів, намагайтеся писати так, як ніби статтю писав сторонній спостерігач, який не мав ніякого відношення до конфлікту і, можливо, навіть не до кінця розуміє причин його виникнення. Спробуйте залишити у читача враження, що ні ви, ні інші учасники конфлікту не були явно кращими або гіршими один від одного. Просто перераховуйте етапи сварки, при необхідності іноді додаючи цитати інших учасників, але не допускайте жодних коментарів від себе [1].

Не намагайтеся захистити себе або своїх колег і знаходити для вашої поведінки різні виправдання і не намагайтеся звинувачувати в чому-небудь інших користувачів.

Порівняйте: 19 квітня 2014 Example здійснив масову вандальну атаку на Example Wiki — правильно, але 19 квітня 2014 Example здійснив масову вандальную атаку на Example Wiki, так як у нього був поганий настрій, і дурні учасники Example Wiki йому вже набридли — неправильно.
©

Якщо вам дуже хочеться вказати причину, зробіть це у вигляді цитати:

19 квітня 2014 Example здійснив масову вандальную атаку на Example Wiki, аргументуючи це тим, що у нього нібито «був поганий настрій, і інші учасники Example Wiki йому вже набридли
©

При цьому обов'язково треба вказати посилання на джерело вашої цитати.

3. Не пишіть занадто коротких статей Редагувати

Дуже часто користувачі, бажаючи написати про себе, думають, що вони можуть легко «звільнитися», написавши пару ключових фактів про вікі-діяльність і який-небудь розділ з саморекламою. Насправді, це не так. Може, цього й досить, щоб стати хоч трішки більш відомим, але короткі статті не цікаві читачам (а статті пишуться насамперед для читачів, а не для самореклами) — вони не прикрашають, а навпаки залишають погане враження про нашу вікі.

До написання будь-якої статті слід підходити дуже уважно і додавати в неї якомога більше інформації. Крім того, не варто забувати і про оформлення — кожна стаття повинна містити заповнений шаблон Шаблон:Користувач, у яком Ваш (бажано, чинний) аватар і, по можливості, посилання на інші статті чи профайли інших користувачів.

Викладати інформацію потрібно грамотно і так, щоб читачі розуміли, що ви написали.

Якщо ви написали коротку або погано оформлену статтю про себе, не дивуйтеся, якщо вас можуть попросити її переробити, а, можливо, й видалити.

Омани Редагувати

  • Стаття про мене — моя особиста власність, і я сам вирішую, як вона має виглядати. Стаття про вас не належить вам особисто, і інші учасники мають право редагувати, змінювати, доповнювати або навіть повністю змінювати її вміст. Виходячи з цього, ви не маєте права у статті про собі ігнорувати локальні правила нашої вікі і не дозволяти редагувати її іншим користувачам. Єдине, чого ви можете вимагати, щоб вся інформація була викладена в ній нейтрально і не містила образ. Війна редагувань у статті про користувача не допустима, як і в будь-якій іншій статті вікі-проекту.
  • Моя думка щодо статті про мене є найважливішою. Стаття про вас, так само як і будь-яка інша стаття, може стати предметом суперечки між користувачами Фендому, і необов'язково, що в суперечці всі повинні будуть погоджуватися з вашою точкою зору. Тут переважає правило Демократичного централізму: за істину приймається думка більшості учасників дискусії, без урахування їх рангів на конкретній вікі чи відсутності таких.
  • Інші учасники спеціально видаляють з моєї статті різні факти, тому що не люблять мене. Завжди припускайте добрі наміри з боку будь-якого користувача. Багато користувачів просто стежать за якістю статей проекту і прагнуть видаляти з них непотрібні твердження, речення, абзаци. Якщо якісь факти були видалені з вашої статті іншими користувачами, подумайте — можливо, вони просто порушували правила Фендому Вікі [2]? Якщо ви ніяк не можете згадати правило, яким могла б не відповідати видалена інформація, радимо звернутися до користувача, який її видалив, і ввічливо запитати про причини видалення. Якщо учасник відреагує на ваше повідомлення неадекватно і не призведе ніяких гідних пояснень (втім, таке трапляється вкрай рідко), зверніться до адміністратора і вкажіть йому на користувача, який, на вашу думку, неадекватно себе поводить [3].

Виноски Редагувати

  1. До речі, такі факти з вікі-біографії бажано поміщати в кінці статті в окремий розділ, чітко його виокремивши заголовком, скажімо Конфлікти чи Блокування
  2. Або з'явилися як результат Вашої особистої гордині, а це гріх :0)
  3. Слід пам'ятати, що умисне необґрунтоване видалення контенту є вандалізм

Мережа Вікії

Випадкова вікі