FANDOM

АктивністьГрафік ПозитивРозвиток
Позитивний розвиток вікі — найбільш рідкісний тип розвитку проекту, що характеризується постійною еволюцією і збільшенням показників активності і популярності.

Опис Редагувати

Найчастіше період позитивного розвитку триває не дуже довго, і рано чи пізно проект все ж знаходить свою стабільну позицію у вікі-середовищі.

Позитивний розвиток, як і випливає з назви, є самим продуктивним сценарієм розвитку вікісайта, так як він припускає постійні вікіпідйоми, після яких проект нітрохи не втрачає зароблені позиції, а лише продовжує зростати.

Для позитивного розвитку не характерні великі падіння, але дрібні іноді можуть траплятися (так само як при негативному розвитку іноді можуть траплятися незначні підйоми, які мало впливають на загальну картину), хоча і, як правило, швидко закінчуються.

Основні ознаки позитивного розвитку наступні
  • Активність постійно збільшується, кількість правок росте тільки вгору.
  • Кількість статей в місяць (або інший визначений довгий період) регулярно збільшується, періодично трапляються справжні «статейні чудеса».
  • Позиції в WAM весь час зростають і практично ніколи не падають, або падають дуже мало.
  • Аудиторія проекту і число переглядів часто збільшуються, але знижується вкрай рідко.
  • На вікі весь час реєструються нові користувачи, багато з яких регулярно поповнюють ряди активних редакторів.

Не слід плутати позитивний розвиток з ситуацією, коли вікі-проект протягом довгого часу знаходиться в однаково хорошому стані, але не здійснює постійних стрибків вгору — в такому випадку ми маємо справу зі стабільністю і стабільним розвитком. Також потрібно провести межу між позитивним і стрибкоподібним розвитком — у другому випадку також можливі різкі підйоми, але за ними обов'язково повинні слідувати падіння, що нехарактерно для позитивного розвитку.

Причини Редагувати

Як вже було сказано, період позитивного розвитку вікі зазвичай досить короткий, і після нього проект починає розвиватися або стабільно, або стрибкоподібно. Позитивний розвиток зазвичай відбувається в наступних ситуаціях:

  • Проект довгий час перебував у вікірецесії або вікістагнації, але нарешті певна група користувачів (або іноді навіть один користувач) приймають рішення відновити його і починають активно працювати в цьому напрямку. Вікі поступово повертає всі позиції, які вона мала в своїй кращій формі, або навіть набирає більш високі.
  • Проект був створений недавно, але швидко привернув до себе групу користувачів-ентузіастів, хто активно бажає допомогти його розвитку. Вікі протягом певного періоду різко набирає високі позиції, в деяких випадках вона навіть може увійти в число «топових» вікі.
  • Давно створений проект, раніше розвивався стабільно, несподівано приваблює велику групу нових користувачів-ентузіастів (або ж повертається багато старих користувачів, які раніше були неактивними/малоактивними), що бажають поліпшити його. Таке відбувається досить рідко, але також можливо.
Причини, з яких такі ситуації виникають, зазвичай наступні
  • Залучення інтересу до тематики проекту. Якщо на віки виходить новий продукт за її темі, який вимагає довгого і тривалого написання нових статей, проект може впродовж довгого часу розвиватися стрімко. Однак, частіше в таких випадках просто трапляється одноразовий вікіпідйом, після якого проект знову повертається в колишню форму.
  • Популярність тематики. У рідкісних випадках тематика може бути шалено популярна сама по собі, і тоді відразу після створення і доведення вікі до скільки-небудь пристойного стану на неї приходить безліч нових вкладників, і цей приплив може тривати довго. Наприклад, такі ситуації відбувалися на Five Nights at Freddy's Wiki і Unturned 2 Wiki.
  • Реклама проекту. Іноді, якщо проект був де-небудь (наприклад, в соціальних мережах) масово прорекламований, на ньому також може з'явитися багато нових користувачів, які будуть якийсь час підвищувати активність проекту.

Виноски Редагувати