FANDOM

Wikia Checkuser

Перевіряючі IP (англ. CheckUser, розм. Чекюзер; Чек'юзер; ЧЮ) — група користувачів, які можуть перевіряти IP-адреси користувачів на збіг, а також переглядати журнал перевірки користувачів.

Загальна інформація Редагувати

У журналах прапор позначається як checkuser. Даний прапор входить в базову конфігурацію прав VSTF та util. Останні, також, уповноважені знімати або призначати чек'юзерів. Існує також глобальний статус «checkuser-global», але в даний момент на Фендом він видається вкрай рідко.

Застосування Редагувати

Перевірка учасника

Статус перевіряє IP зазвичай видається тільки великим вікі-проектів. Перевірка IP-адрес без вагомої причини (зразок підозри на приналежність будь-якого користувача до глобально заблокованого вандалу або спаммеру, масове ляльководство на шкоду користувачам і т. д.) заборонена.

Проведення перевірки Редагувати

Журнал перевірок

Журнал перевірок користувачів

В принципі в проведенні перевірки немає нічого складного. По-перше треба вибрати період для перевірки — від нескінченності до 7 днів. Після цього треба вибрати, яку перевірку ви збираєтеся робити. Для того, щоб дізнатися IP-адреси/адреса користувача, треба натиснути кнопку «отримати IP-адреси». Щоб дізнатися, які правки здійснював користувач, треба натиснути кнопку «Отримати правки». Нарешті, щоб дізнатися, які у користувача є ляльки, треба натиснути кнопочку «Отримати користувачів».

Отримання статусу Редагувати

На Фендом вік користувача не має ніякого значення для надання тих чи інших прав. Для отримання статусу локального перевіряє IP бажано мати статус адміністратора.

Право Редагувати

Право стало використовуватися, починаючи з версії MediaWiki 1.5. У той час чек'юзери могли переглядати IP облікових записів і журнал проведених перевірок. Дещо пізніше розробники додали функцію перевірки користувачів, які працюють з певних IP. Починаючи з версії MediaWiki 1.9 була додана функція перегляду User-Agent'ів зареєстрованих і анонімних користувачів. У MediaWiki 1.13 даний прапор розділився на права доступу до перевірки (checkuser) і доступу до логів перевірок (checkuser-log).

В інших проектах Редагувати

Фонд Вікімедіа Редагувати

Nuvola search person

Щоб стати чек'юзером одного з проектів Фонду Вікімедіа, треба бути активним і сумлінним користувачом, не мати незадекларованих віртуалів. Також є вікове обмеження — чек'юзером не може стати користувач, якому менше 18 років. Це пов'язано з тим, що чек'юзер, як вже говорилося, має доступ до персональних даних користувачів.

Велика частина запитів — на перетин з безстроково заблокованим користувачами або вандалами.

Луркоморье Редагувати

В даному вікі-проекті прапор чек'юзера має велика частина адміністраторів проекту. Прості користувачі ніяк від перевірок не захищені. Може бути перевірений будь-який користувач, вселяє підозри. При всьому цьому, повідомлення результатів перевірок — прерогатива суто ініціатора перевірки, бо ніяких правил про конфіденційність особистих даних користувачів немає.

Традиція Редагувати

CheckUser1

Перевірка користувача (тільки в скіні Monobook)

В енциклопедії «Традиція» є 5 чек'юзерів. Всі перевірки здійснюються відповідно до правил і після обговорення. Запити на перевірку подаються на спеціальній сторінці. Без обговорень перевіряються вандали і провокаційні ніки. На даний момент перевірки не проводяться.

Вікіреальність Редагувати

У Вікіреальності права чек'юзера мають тільки два користувача — John Locke, є обліковим записом правління проекту, і Dream. Запити на перевірку облікових записів подаються на його сторінці обговорення. Фактично ніяких правил проведення перевірок немає, власне, як немає і правил про збереження конфіденційності особистих даних користувачів. Запити на перевірку подаються вкрай рідко.

Найменування Редагувати

Офіційно даний статус іменується Перевіряє IP-адрес, але більш поширена назва чек'юзер або чек'юзер, похідні від англійської назви даного статусу — «CheckUser» (укр. Перевірити користувача). Надалі назву було скорочено до ЧЮ, правда дане найменування рідко використовується. Також виникли образливі назви даного прапора, наприклад, «чеклузер». Іноді слово «чек'юзер» скорочують до «чекіст», так як слова досить схожі.

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі