FANDOM

Офіційна вікі — це вікі, яка підтримується компанією-власником авторських прав на контент, який використовується в якості теми вікі.

Опис Редагувати

Пізнати офіційну вікі можна по логотипу, до якого додано логотип Фендом на зеленому тлі, або по логотипу компанії на Головній сторінці вікі. Також більшість офіційних вікі-проектів має стандартний фавікон у вигляді білих квадратних дужок на зеленому тлі.

Підтримка з боку компанії своєї офіційної вікі може бути різною: від надання вікі ексклюзивної інформації та/або матеріалів до участі співробітників компанії в створенні та редагуванні статей.

Як правило, якщо офіційна вікі створюється заново, а не береться одна з діючих вікі, її засновують і наповнюють співробітники Фендому. Це дозволяє контролювати якість контенту і не допустити в адміністратори випадкових учасників.

Так як в роботі над офіційними википроектами беруть участь дизайнерський відділ Фендом і співробітники компанії, це дозволяє створити на вікі вельми оригінальне оформлення.

Історія Редагувати

Вперше створення офіційних вікі-спільнот на Фендом обговорювалося під час виставки відеоігор E3 в червні 2012 року.

Першою компанією, з якою співробітникам Фендому вдалося домовитися, стала Sony Online Entertainment. Про співпрацю було оголошено в спеціальному блозі в жовтні 2012 року.[1] Першими офіційними википроектами стали існує з 2005 року EverQuest 2 Wiki і нова PlanetSide 2 Wiki. Вона була заснована співробітником Фендому MarkvA.

Перший досвід виявився досить успішним, але швидкого зростання кількості офіційних википроектов не сталося. Головною причиною цього, як здається, стало фінансування. Дуже деякі компанії готові розглядати вікі як рекламну площадку своєї продукції, вкладати в неї кошти і трудові ресурси. Тому на Фендом зараз всього два десятка офіційних википроектов.

На даний момент найбільш тісна співпраця спостерігається в роботі над англійською Shadow of Mordor Wiki. Крім того, що співробітники Monolith Productions (підрозділу Warner Bros. Games) активно працювали на вікі до виходу відеоігри Shadow of Mordor, після релізу вони спільно з працівниками Фендом розробили і випустили ексклюзивне додаток для iPad, засноване на контенті википроекта.[2]

Російськомовний портал Редагувати

В даний час на російськомовному порталі Фендому знаходиться тільки одна офіційна вікі — PlanetSide 2 Wiki. Вона була створена в жовтні 2012 року менеджерами компанії Інновацій, якій належать права на марку PlanetSide 2 на території Росії. Деякий час на вікі працювали російськомовні Помічники Фендому. Однак у зв'язку з невисокою популярністю гри в Росії вікі також не змогла здобути популярність, особливо після того, як співробітники компанії перестали їй займатися.

Український мовний портал Редагувати

Український мовний портал офіційних вікі не має.

Виноски Редагувати

  1. Блог про перші офіційні вікі-проекти
  2. Додаток для гри Shadow of Mordor

Мережа Вікії

Випадкова вікі