Fandom

Вікія про вікії

Основний простір

548статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Основний простір (англ. Main namespace), або Стаття[1] (англ. Article) — найголовніше простір імен на вікі, де (як правило) міститься майже вся текстова інформація по темі проекту.

Особливості і опис Редагувати

На відміну від інших просторів імен, статей немає характерного префікса з двокрапкою перед назвою (порівняйте: Вікі про Вікі — стаття Категорія:Вікі про Вікікатегорія). Майже на будь-якому вікісайті вони є основним вмістом, яке надається всім читачам. Все решта простору швидше другорядні і служать для більш зручної роботи редакторів.

Класична вікістаття являє собою докладний набір енциклопедичної інформації, зібраної в логічному порядку її надання. На різних вікі можуть бути встановлені абсолютно різні формати статей, проте можна виділити декілька загальних ознак:

  • Початком є вступ, або преамбула, в якій дається загальне пояснення терміна. Зазвичай воно складається не більш ніж з 3-4 речень (можливі виключення). Головне слово може бути виділено (не завжди) жирним, курсивом або яким-небудь іншим способом. Приклад:
'Вікі Спільноти' — центральна російськомовна вікі. Містить трохи більше 1000 статей. Всього на вікі 6 адміністраторів, один з них бюрократ.
©

  • Далі слідують основні розділи, в яких розкривається сама суть теми. Їх кількість і зміст залежить від того, про що пишеться стаття і яку інформацію описує. Наприклад, для статей про персонажів ігор/фільмів/книг/коміксів часті такі розділи як «Біографія», «Зовнішній вигляд», «Характер», «Відносини», «Появи» та інші. У статтях про іграх часто присутня графа «Геймплей», а в описах фільмів — «Сюжет», і так далі. Для зручності текст у розділах зазвичай розбивається на логічні абзаци або, якщо він дуже великий, на підрозділи (які в свою чергу можна ділити на під-підрозділи, і так далі).
  • Заключною частиною статті, можуть бути якісь додаткові елементи, як-то «Галерея», «Відео», «Слайдшоу» — для розміщення картинок; «Цікаві факти» — зазвичай короткі незвичайні затвердження по темі, що не ввійшли в основний текст; «Див. також» і «Посилання» — посилання на схожі статті або додаткові матеріали.
  • Вся стаття може оформлятися ілюстраціями, іноді інфобоксами, таблицями, навібоксами, примітками з тегом ref та іншим.

До того ж, навіть якщо на вікісайті прийнятий енциклопедичний стиль, не кожна окремо взята стаття повинна обов'язково відповідати перерахованим вище ознаками. Наприклад, вона не буде такою, якщо не дописана або є напівпорожній (т. зв. «недостаб»), низькоякісної або вандальної. Крім того, на деяких вікі створюються окремі статті для галерей, списків і таблиць, які мають абсолютно особливе оформлення.

Кількість статей на вікі часто опосередковано визначає її значення в вікісвіті. Чим більше статей, тим проект зазвичай крупніше і популярніші (проте, це лише один з критеріїв — важлива також активність редакторів, актуальність теми, якість статей та інше). На російськомовному порталі прийнята класифікація, згідно з якою кількість сторінок основного простору визначає її умовний статус:

Деякі користувачі також виділяють терміни «титанова вікі» (10 000-99 999 статей), «платинова» (100 000-999 999) та «мільйонна» (1 000 000 і більше).

Кількості/якості написаних статей (як і редагувань) у конкретного користувача з-за локальних правил вікі-проекту також може надаватися особливе значення при різних обставин, наприклад, якщо певна кількість статей потрібно для участі в голосуванні, подачі заявки на статус і тому подібного. На деяких проектах проходять конкурси з написання сторінок.

Операції з основним простором Редагувати

З основним простором можна виконувати практично будь-які операції, зокрема:

  • Редагування, представлене у вигляді чотирьох редакторів: новий візуальний код, вихідний код всередині нового візуального редактора, класичний візуальний редактор і класичний вихідний код (Monobook і мобільному скінів використовуються окремі редактори). Зміна тексту (редагувати) шляхом доповнення, видалення або редагування будь-якої інформації — по суті основна дія на вікі. Активується натисканням кнопки «Правити». Альтернативний спосіб: в адресному рядку додавання ?action=edit або ?veaction=edit до назви (Основний простір?action=edit).
    • Різновидом редагування є створення, коли автор не редагує вже існуюче, а створює абсолютно новий текст. Є багато способів опублікувати нову статтю: 1.) перейти червоною посилання (посилання на неіснуюче) з якої-небудь статті та натиснути «Створити»; 2.) натиснути опцію «Внесок» у правому верхньому куті локального навігаційного меню та вибрати «Створити сторінку»; 3.) ввести в адресний рядок назва неіснуючої статті, перейти і натиснути «Створити»; 4.) ввести в адресний рядок назву неіснуючої статті і підставити ?action=edit, ?veaction=edit або ?action=create.
  • Перейменування. Зміна назви сторінки, доступна всім зареєстрованим користувачам. Відкривається при натисканні стрілки поруч із кнопкою «Правити», опція «Перейменувати». Альтернативний спосіб: ввести в адресний рядок Спеціальна:MovePage/Назва.
  • Перегляд історії редагувань. Натиснути стрілку поруч із «Правити» і вибрати опцію «Історія», або ?action=history.
  • Захист. Доступно тільки адміністраторам, дозволяє заборонити редагувати сторінку всім анонімам або всім не-адміністраторам. Активується опцією «Захист» або через ?action=protect.
  • Видалення. Доступно тільки адміністраторам, дозволяє прибрати текст сторінки з вікі. Включається функція «Видалити» або через ?action=delete. Зворотна дія — відновлення.

Примітки Редагувати

  1. Іноді використовуються інші синоніми даного терміну, наприклад, публікація або артикул. Слово сторінка є синонімом лише частково, так як в широкому сенсі воно не передбачає обов'язково основний простір.

Мережа Вікії

Випадкова вікі