Fandom

Вікія про вікії

Обговорення (розширення)

548статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share
У цього терміну існують і інші значення, див Обговорення.

Обговорення (англ. Discussions[1]) — розробляється розширення, покликане замінити форум.

Історія Редагувати

Докладна інформація про новому розширенні з'явилася в середовищі Фендому до початку березня 2016 року. Розробники відіслали найбільшим вікі пропозиції протестувати обговорення, але поки не в якості повноцінної заміни форуму — хоча це відразу було позначено кінцевою метою, а лише як додаток до нього.

Тоді перед користувачами ще не було готового продукту: інженери займалися активною розробкою, тестуючи і вносячи зміни різного характеру. Більш активні анонси з'явилися в серпні і вересні 2016. Так, з 10 серпня почали приймати заявки на створення мобільних додатків для великих вікі — крім іншого, всі програми включили в себе нові обговорення[2]. 26 серпня всі віки, де було підключено розширення, отримали повідомлення про оновлення інструменту[3], подразумевавшее додавання категорій, можливість настроювання дизайну і не тільки.

8 вересня 2016 прозвучала офіційна заява: обговорення, які тепер можна замовити за запитом Contact, в найближчому майбутньому змістять «новий» форум, що буде видалений зі всіх вікі-проектів (старі теми перенесуть в обговорення)[4]. Основними перевагами обговорень були названі мультиплатформеність і можливість інтеграції в пошук.

На відміну від Форуму, Обговорення працюють однаково добре на всіх платформах. Ви можете зайти в Обговорення з вашого комп'ютера, планшета або мобільного телефону.

Обговорення задумані як платформа, на якій ви можете поділитися своїм ентузіазмом і радістю з іншими фанатами. Редагування статей на вікі дає таких можливостей: статті засновані на сухих фактах і достовірної інформації, і в них немає місця чутками, здогадками і іноді навіть спойлерам. Наприклад, новий фільм «Ізгой-один. Зоряні війни: Історії» виходить у грудні, і Вукипедия просто не може додати в статтю інформацію, якої поки що немає, але ж фанатам «Зоряних воєн» вже не терпиться обговорити майбутній фільм!

©

У створеній «Довідка:Обговорення/FAQ» тоді ж з'явилася інформація про те, що надалі все розширення з використанням тим і тредів (то є коментарі і стіни обговорення) планується в майбутньому замінити платформою, на якій розроблені обговорення[5]. Існують поки не підтверджені, на офіційному рівні дані про те, що чат теж буде інтегрований в обговорення[6]. Класичний форум («старий»), як повідомлялося, залишиться недоторканим і раніше буде доступний.

Опис Редагувати

Увага! У даний момент обговорення підключені не на всіх вікі. Їх можна додати на свій проект, відправивши запит у Спеціальна:Contact.

Обговорення розташовані окремо від самої вікі, за адресою http://<назва>.wikia.com/d (наприклад, http://ru.fallout.wikia.com/d). Не будучи створеними на движку MediaWiki, вони не можуть бути відкриті з внутрішньої посиланню, не підтримують вікі-розмітку та деякі опції (наприклад, відстеження, повідомлення).

Зовні обговорення — це безперервна стіна повідомлень, до кожного з яких можна публікувати коментарі, ставити лайки («Мені подобається») або ділитися в соціальних мережах. Повідомлення може залишати будь-який зареєстрований користувач. Обсяг текстів не обмежений, можна створювати заголовки і додавати категорії (останнє — тільки якщо адміністратори створили унікальні категорії). Поділ на головні теми, як у нинішньому форумі, відсутня.

Дизайн Редагувати

На мобільних пристроях, а також вузьких моніторах або при збільшеному шрифті текст повідомлень займає майже весь екран: поруч є лише невеликий верхнє меню для сортування (спочатку популярні/спочатку останні, всі категорії/певні категорії) та інших налаштувань. Більш широкі екрани ПК дозволяють побачити додаткові елементи дизайну, які можуть налаштовувати адміністратори:

  • Значок спільноти — квадратна іконка розміром 125х125 пікселів. Може мати формат JPG, PNG або GIF.
  • Верхній банер (фон), на якому відображається заголовок обговорень і кількість учасників — розміром 1240х200 пікселів. Формат — також JPG, PNG або GIF.

Модерація Редагувати

  • Адміністратор в праві прибрати порушує правила повідомлення, натиснувши по трьом точкам (опція «Більше») в правому верхньому кутку і вибравши опцію «Видалити запис».
    • Після видалення запис залишиться видно адміністраторам, але буде відображатися сірим шрифтом. Це потрібно для того, щоб при необхідності запис можна було відновити.
      • В додатках на iOS присутня опція, що приховує віддалений контент зі списку.
    • Мається можливість вичистити всі залишені одним учасником повідомлення за раз. Для цього потрібно відкрити «Більше»→«Переглянути всі записи від» і в списку, що відкрився, виберіть «Видалити все».
  • Також можна закрити (або знову відкрити) обговорення, тобто заборонити залишення до нього коментарів.
  • Щоб всі учасники знали, що дозволяється публікувати, складаються правила обговорень. Вони розташовані за адресою http://<назва>.wikia.com/d/g та за замовчуванням заповнені стандартним текстом, але можуть бути відредаговані.
  • Якщо звичайний користувач помітить шкідливе повідомлення, він зможе з допомогою тих же трьох точок повідомити про порушення. Тоді, при натисканні опції «показувати лише потребує перевірки контент», адміністратор побачить весь контент, на який була подана скарга.
  • Правити тексти чужих повідомлень неможливо ні з яким статусом, хоча адмін по опції «Редагувати» може прибирати і додавати категорії.

Критика Редагувати

Анонс обговорень 8 вересня 2016 викликав величезну хвилю критики та протестів на найбільших мовних порталах. За 2,5 дні до блогу (він був написаний ввечері, якщо дивитися за московським часом) про оновлення на Community Central було залишено понад 400 коментарів, і практично всі негативного характера[7]. Різко негативно відгукнулася про релізі також на русско-[8] та німецькомовному порталі[9].

Основними причинами критики стали:

  • Малонасыщенное оформлення, багатьом здалося придатним тільки для мобільних пристроїв;
  • Відсутність вікі-розмітки (практично зводить нанівець можливість форматування тексту, яке буває важливо на великих вікі);
  • Неможливість поставити на гілку сповіщення або відстеження отримати повідомлення про відповіді, закріпити повідомлення у верху стіни;
  • Відсутність поділу на теми і головні теми, що породжує деяку хаотичність;
  • Відокремленість обговорень від вікі, що породжує неможливість поставити на неї внутрішнє посилання, ускладнює відстеження і, на думку деяких, знижує відвідуваність;
  • Загроза зникнення стін обговорення, коментарів і чата.
Петиция проти Обговорень английською.png

Англомовна петиція

9 вересня учасник англомовної спільноти TheFoxyRiolu відкрив на Community Central петицію про скасування обговорень і заміні ними форуму[10]. У той же день аналогічна подія сталася на французькій Centre des Communautés[11], автором виступив ElmetSlots. 10 вересня з ініціативи користувача Лев - черепаха петиція була запущена на російському порталі[12], ближче до вечора (коли вже було набрано безліч голосів) співробітник Vlazovskiy навіть включив оповіщення на неї. За дві доби підписи залишили понад 220 росіян, трохи менше 100 англійців і близько 20 французів, в загальній складності понад 300 користувачів — абсолютно безпрецедентне число для історії Фендому.

Примітки Редагувати

Розпочати дискусію Обговорення Обговорення (розширення)

  • Обговорення

    7 повідомлень
    • Ось тому я і закликав користувачів користуватися ними.
    • Я ж не кажу, що всі користувачі повинні використовувати нове розширення...

Мережа Вікії

Випадкова вікі