FANDOM

АктивністьНегатив

Графік негативного розвитку. Проект постійно падає, лише зрідка переживаючи короткі вікі-підйоми

Негативний розвиток вікі — один з типів розвитку вікі, характеризується регресом проекту і постійними падіннями у всіх показниках.

Опис Редагувати

Негативний розвиток в основному характерно для вікі-проектів, що перебувають на стадії вікі-стагнації. Проект з негативним розвитком, на перший погляд, виглядає ще життєздатним і проявляє певну активність, але з кожним місяцем вона тільки знижується, і вікі поступово впадає в стан Вікірецесії. При негативному розвитку на проекті не буває великих вікіпідйомів; іноді можуть траплятися дрібні, але вони швидко закінчуються, і після них проект повертається на колишні позиції або навіть опускається нижче. Зате дуже часто відбуваються великі падіння.

Основні ознаки негативного розвитку такі
  • Активність перманентно низька і постійно стає все нижче;
  • Кількість статей за місяць (або інший визначений тривалий період) регулярно знижується, у деякі місяці нових статей може не з'являтися зовсім;
  • Позиції в WAM постійно падають, через деякий час вони можуть і зовсім зникнути;
  • Аудиторія проекту низька і лише зменшується, але не підвищується (або це відбувається рідко);
  • Кількість користувачів, що раніше редагували багато і постійно, з тих чи інших причин зменшується.

Період негативного розвитку на вікі може бути як дуже швидким (обвальним), так і дуже довгим, тривалим, затяжним — часом проект може «чинити опір» впадати в вікі-рецесію багато місяців або навіть довше.

  • Коли вікі-сайт нарешті доходить до крайньої точки (вікі-рецесії), його розвиток зазвичай стає стабільним (точніше, стабільно низьким), або ж взагалі ніякого розвитку не відбувається, і проект за багато років залишається на одному місці, перебуваючи в абсолютній рецесії взагалі без правок інших учасників.
  • Іноді негативний розвиток може закінчитися ще до цього — у такому випадку йде нетривалий період позитивного розвитку, після чого проект знову повертається в колишню форму, але таке відбувається не часто.
  • Не слід плутати негативний розвиток з ситуацією, коли вікі-проект на протязі довгого часу повністю неактивний і покинутий — в такому випадку ми маємо справу зі стабільністю, а не з різкими падіннями.
  • Також потрібно провести межу між негативним і стрибкоподібним розвитком — у другому випадку різкі падіння також можливі, але за ними обов'язково повинні слідувати вікіпідйоми, що не характерно для негативного розвитку.

Причини негативного розвитку Редагувати

Причини негативного розвитку в цілому повністю збігаються з причинами, по яких проект може впасти в вікі-стагнацію або вікі-рецесію. Найчастіше це відбувається з вікі середнього розміру, які вже знайшли певне співтовариство і певний рівень активності, але все це дуже крихке і може швидко зникнути при певних обставинах. Тим не менш, іноді негативний розвиток відбувається і на великих вікі.

Основні причини вікі регресу наступні
  • Відхід великої кількості учасників. Якщо проект втрачає основну частку регулярно активних учасників, його активність падає, а ті користувачі, які залишаються, відчувають себе безсилими і поступово слідом за іншими покидають проект. Відходи можуть відбуватися з дуже різних причин, в тому числі з-за великих конфліктів, можливо, навіть, бути наслідком революції, коли «вікі-опозиція» (начебто) і захопила вікі-владу, але організувати розвиток проекту нова адміністрація не змогла.
  • Втрата інтересу до тематики вікі. Якщо тема проекту з якихось причин перестає бути актуальною (наприклад, серіал закінчується, гра закривається, категорія фанатів виростає, а молодому поколінню тема не цікава, тощо), — зазвичай починається масовий відхід читачів і активних редакторів. Найчастіше, якщо проект до того часу вже досяг певного успіху, він впадає в неактивність не відразу, а погіршує свій стан поступово.
  • Досягнення «стелі». Це означає, що по темі вікі написати вже практично нічого — все вже написано іншими активними авторами. Так само як і у випадку із втратою інтересу до тематики, «стеля», яку вже досягли, в деяких випадках призводить до поступового відходу учасників проекту.

Виноски Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі