FANDOM

Монопроект (від латинського «mono-» — «один» і «проект») — вікі-проект, розвивається силами одного редактора, який є його основним вкладником.

Опис Редагувати

Найчастіше монопроекты — невеликі, налічують близько сотні або менше статей (хоча не завжди — наприклад, Call of Gods Wiki силами одного учасника змогла стати золотої). Монопроектами часто є молоді проекти, що створюються не групою людей, а одним-єдиним зацікавленим учасником. Також причиною, по якій викисайт може стати монопроектом, іноді є занадто вузька тематика, яка не приваблює велику кількість нових учасників (наприклад, проект ЛитМагнит, присвячений літераторам Магнітогорська, незважаючи на багаторічну історію, фактично редагував одним учасником).

Головний ознака монопроекта, як вже було сказано — один-єдиний активний редактор. Найчастіше цим учасником є адміністратор або засновник проекту, але не завжди.

Крім усього цього, монопроекты мають і інші характерні риси:

  1. Найчастіше учасник монопроекта — абсолютний диктатор (але бувають і виключення);
  2. Війни правок та інші конфлікти якщо не відсутні взагалі, то швидко припиняються активним редактором. В цьому плані такі проекти найбільш стабільні, і їх розвиток набагато більш прогнозовано;
  3. Внесок малоактивних користувачів і анонімних учасників незначний, головна частка вкладу належить учаснику-активного редактору;
  4. Проект володіє найбільшою серед подібних проектів гнучкість налаштування — активний редактор може змінювати дизайн сторінок, проекту в цілому, текст за своїм смаком і бажанням, що може бути як добре (якщо його виправлення йдуть на поліпшення проекту), так і погано (так як нікому йому перешкодити).
  5. Рішення зазвичай приймаються активним учасником одноосібно і пересматриванию не підлягає. Хоча іноді бувають випадки, що учасник попередньо радиться з людьми, які не є активними користувачами даного проекту — наприклад, з співробітниками чи помічниками Фендом або іншими досвідченими користувачами, що володіють знаннями в даній темі.

Як правило, такі проекти розвиваються повільно і стрибками. У кращих випадках вікі розвивається в позитивну сторону, гірших — в негативну. Якщо ж проект розвивається негативно, йому може загрожувати вікірецесія, втрата рейтингу WAM і навіть запустіння. Надалі, якщо прийдуть інші учасники, вікі проект зможе стати біпроектом або поліпроектом.

Приклади Редагувати

СписокНагородж01

Актуально на березень-2016 року

  • Яскравим прикладом монопроекту може бути ця вікі. Користувач:Aenn виступив лише ініціатором-засновником. Далі права адміністратора і бюрократа отримав Usik64обговорення. Цей користувач, переважно, і намагається розвивати проект. Щоб впевнитися у цьому, не важко порівняти цифри досягнень-значків, що наведені на малюнку.

Виноски Редагувати

Шаблон:Примечания

Мережа Вікії

Випадкова вікі