FANDOM

Ця стаття описує віддалений або застарілий контент. Все, що в ній описано: Недоступно або працює некоректно
Wikia Maps

Карти (англ. Maps) — нове розширення Wiki Features, що дозволяє користувачам створювати інтерактивні карти. Було додано на Фендом 22 липня 2014. Його підключення є необов'язковим, за замовчуванням на всіх вікі воно вимкнене. З квітня 2016 року розширення більше не підтримується, у зв'язку з чим працює некоректно[1].

Створення карт Редагувати

Власну мапу на вікі може створити будь-який зареєстрований користувач. Для цього потрібно перейти за посиланням на сторінку Спеціальна:Maps. Там перераховуються всі вже створені на розглянутому проекті карти. Для того щоб зробити нову карту, потрібно натиснути на кнопку «Створити карту» вгорі.

У вікні потрібно вибрати тип карти, який ви хочете створити — «Реальна карта» або «Своя карта». Ці два типи мають різні властивості і призначення.

Реальні карти Редагувати

Якщо при створенні вибрати реальну карту, перед вами відкриється вікно з великою географічною картою, на якій відображаються всі материки, острови, океани та інші водойми Землі. В цьому вікні потрібно всього лише заповнити графу «Назва карти». Назва може бути абсолютно будь-яким.

Коли ви створите реальну карту, ви зможете вказувати на ній будь-які об'єкти (як це зробити, див. розділ «Операції з картами»). Після створення карта необов'язково повинна залишатися в повному розмірі, її можна зменшувати так, щоб на ній чітко вказувалися, наприклад, всі міста, села або навіть всі вулиці (для зміни розміру використовуються кнопки Марѕ11). Картки такого типу передусім можна використовувати для вказівки точного адреси тих або інших будівель.

Свої карти Редагувати

Якщо ж ви при створенні карти вкажете тип «Своя карта», вам буде запропоновано вибрати одну картинку зі списку зображень-шаблонів для карт, які були завантажені на вікі іншими користувачами. Кілька таких зображень-шаблонів присутні на вікі за замовчуванням. Якщо шаблон вам не підходить, ви можете завантажити на вікі власне зображення, натиснувши на іконку з синім плюсом. Оптимальний розмір для власного зображення становить 2000x2000 пікселів. Приймаються зображення у форматах jpg, jpeg, png і gif.

Коли ви виберете зображення, перед вами відкриється нове вікно, в якому ви повинні будете заповнити дві графи:

  • Назва карти — тут потрібно вказати назву, яку ви хочете дати вашої карті. Назва, так само як і у випадку з реальними картами, може бути будь-яким;
  • Назва шаблону — тут потрібно придумати назву для того зображення, яке ви використовували в якості шаблону, щоб даний шаблон при необхідності змогли використовувати й інші користувачі. Якщо ви скористалися вже існуючим шаблоном, цього параметра не буде.

Коли графи будуть заповнені, натисніть «Далі», створити всі необхідні категорії для точок (див. розділ «Створення категорій точок») та натисніть «Зберегти».

Свої карти часто можуть вимагатися для вікі, присвяченим вигаданих світах, а також для деяких вікі про фільми, ігри та книги.

Створення категорій точок Редагувати

В незалежності від того, яку карту ви створюєте — реальну чи свою, після створення карти від вас також буде потрібно створити категорії для її точок. Зробити це дуже легко. Потрібно просто у відповідній графі вказати назву вашої категорії. При бажанні можна також натиснути на кнопку «Завантажити», щоб додати категорії для зображення. Оптимальний розмір для зображень — 60x60 пікселів. Для створення карти треба обов'язково створити як мінімум одну категорію. Щоб зробити ще, потрібно натиснути на кнопку «Додати нову категорію точок».

Категорії точок будуть використовуватися в тому випадку, якщо ви або інші користувачі після створення карти вирішать відзначити на ній ті чи інші точки. Читачам, які будуть вивчати карту, таким чином буде легше знаходити певні види точок.

Операції з картами Редагувати

Створення точок Редагувати

Перебуваючи безпосередньо на сторінці вже створеної карти, її можна відредагувати, додаючи туди нові точки. Щоб створити точку, потрібно просто натиснути на третю (якщо рахувати знизу) в правому нижньому куті кнопку (Марѕ10) і навести курсор на ту частину карти, яку ви хотіли б позначити точкою. Відкриється редактор точки, в якій від вас буде потрібно заповнити чотири графи:

  • Назва точки — назва, яка буде носити створена вами точка.
  • Назва статті — назва статті, з якою зв'язана дана точка. Якщо такої статті на вікі немає, цей параметр можна залишити порожнім.
  • Категорія точки — категорія, до якої буде прив'язана точка. Вибрати можна тільки один з тих категорій, які були створені автором карти при її створенні (або пізніше була додана іншими користувачами).
  • Опис точки — короткий опис точки або предмета, який вона відзначає.

Після створення точки ви і інші автори згодом зможуть редагувати або навіть видаляти (маються на увазі тільки зареєстровані користувачі аноніми карти правити не можуть).

Створення і редагування категорій точок Редагувати

Maps7

Фільтри

Навіть після того, як карта була створена, для неї можна додавати нові категорії точок, а також редагувати і видаляти вже створені. Всі категорії точок перераховані в стовпчику під назвою «Filters» (укр. Фільтри). Там читачі можуть вибрати, точки яких категорій вони хочуть переглядати.

Щоб додати нову категорію або змінити існуючу, натисніть на кнопку «Edit» (укр. Ред.), яка знаходиться в цьому стовпці.

Видалення карти Редагувати

При необхідності будь-який адміністратор може видалити карту, натиснувши на кнопку «Дії» вгорі і вибравши опцію «Видалити карту» (інших опцій там, насправді, і немає).

Після видалення карти вона назавжди зникне з вікі і відновити її буде неможливо.

Додавання карт в статтю Редагувати

У різних редакторах додавання карт у статті здійснюється різними способами:

  • новому візуальному редакторі додати карту в статтю дуже просто. Для цього потрібно натиснути на кнопку «Вставка» вибрати команду «Карта», знайти потрібну вам карту і вставити її в статтю.
  • вихідному коді для додавання карти потрібно використовувати тег <imap map-id=номер_карти />, де замість номер_карти потрібно вказати число, яке відповідає назві самої карти (назва відображається в адресному рядку, у кожної карти воно унікальне).
    • Карта необов'язково повинна бути розташована саме на вашій вікі.
  • класичному візуальному редакторі окремої опції для додавання карт немає, однак їх туди також можна вставляти за допомогою тега imag map. У цьому редакторі карти відображаються як зелені пазли.

При бажанні карту можна вставити і на будь-який сайт поза Фендом. Для цього потрібно зайти на сторінку карти, натиснути на кнопку Марѕ9 і скопіювати зазначений там HTML-код.

Цікаві факти Редагувати

  • У списку своїх карт, крім інших шаблонів, за замовчуванням вказується шаблон у вигляді географічної карти Землі, який представляє собою повну копію реальної карти.
  • Коли тільки з'явилася опція, карти міг видалити будь-який зареєстрований користувач. Згодом цю помилку виправили, проте опція видалення з'явиться у всіх користувачів, хоча без прапору адміністратора не працює.

Галерея Редагувати

Посилання Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Відсутня можливість оперувати зображеннями на карті і, в слідстві чого, створити нову.
Засоби лабораторії Вікії Wiki Features
Основні інструменти

Блог · Голосування · Категорії-галереї · Коментарі до статей · Обкладинка вікі · Обов'язкова реєстрація користувачів · Стіна обговорення · Тема для інфобоксів «Europa» · Форум · Чат

Лабораторія Досягнення · Карти · Нові галереї зображень · Списки Топ-10
Інше Wiki Features і Шаблон:Wiki Features

Мережа Вікії

Випадкова вікі