FANDOM

Ніхто не сперечається, що адміністратор — центральна фігура на будь-якої вікі. У більшості випадків саме від нього залежить, наскільки успішною буде вікі, а вікі-спільнота — великою і дружною. Щоб досягти цього, адміністратор повинен мати ряд якостей, наслідувати певну філософію, інакше шлях до успіху стане дуже довгим або не закінчиться ніколи.

Звичайно, приведені нижче принципи роботи адміністратора не є суворим правилом і, швидше за все, ми перерахували тільки основні з цих принципів, проте, наслідуючи ці поради, Ви точно не "захворієте" адміністративним захватом [1].

Принципи зформовано і викладено отут

Адміністратор повинен... Редагувати

  • ...бути зразком для наслідування. Це той користувач, на якого повинні рівнятися інші користувачі вікі.
    Він залишається ввічливим у будь-якій запеклій суперечці він завжди вибирає слова і вирази для спілкування з іншими користувачами, від нього ви не почуєте різких і категоричних висловлювань, він прагне завоювати довіру усіх учасників вікі.
  • ...підтримувати учасників вікі. І інші учасники вікі повинні відчувати цю підтримку. Присутність адміністратора зобов'язана стабілізувати будь-яку важку ситуацію. Він готовий згаяти час, щоб роз'яснити свою позицію і вислухати думки усіх сторін конфлікту. Навіть якщо його дратує поведінка когось з учасників, він завжди готовий допомогти йому у вирішенні будь-якої проблеми.
  • ...відноситися до усіх з розумінням. Адміністратор знає, що не може зробити усіх учасників щасливими, тому старається, в першу чергу, піклуватися про співтовариство в цілому, але відноситься до усіх учасників з розумінням і повагою.
    Він співпереживає усім, навіть заблокованим користувачам. Якщо йому не вдасться порозумітися з певними користувачами, то він не триматиметься за свої повноваження адміністратора.
  • ...бути інформованим. Адміни — справжні фанати теми вікі, і намагаються зробити усе, щоб зробити вікі ще кращою. Вони знають, як краще представити той або інший матеріал, знають, як працює сама вікі, люблять свій внесок на вікі і завжди готові вчитися і дізнаватися щось нове!
  • ...розуміти, що він — не головний. Адміністратор розуміє, що він не є одноосібним власником вікі, а тільки допомагає управляти вікі і рухати її до успіху разом з усіма учасниками вікі-співтовариства.
  • ...діяти рішуче тільки, коли це необхідно. У будь-якому конфлікті адміністратор прагне знайти компроміс ніколи заздалегідь не відкидаючи спірні думки і пропозиції. Він знає, що сказати "не можна" або "Заборонено" — простіше і швидше, ніж шукати цей компроміс, але ніколи не йде по цьому шляху.
  • ... уміти слухати. Адміністратор ніколи не роблять скороспішних висновків, не прагне вершити миттєвий суд. Замість цього він завжди спілкується з учасниками конфлікту, намагається зрозуміти його причини, а рішення приймає тільки маючи повну інформацію.
    Також адміністратор завжди відкритий для ідей учасників про те як можна поліпшити саму вікі або матеріали, що викладаються на ній.
  • ... знати, що він — не досконалість. Адміністратор завжди готовий змінити свою думку, якщо йому доведуть, що вона — неправильна.
    Він виносить вердикт, намагаючись врахувати думки усіх учасників вікі, а не виходячи тільки зі своєї особистої думки.
* * *

Адміністративний захват у вікі — особливий стан свідомості, характерний для учасників, що мають адміністраторські повноваження; окремий випадок синдрому вахтера. Суть цього стану полягає в за́хваті своєю владою над іншими учасниками і неускладненому користуванні "табельним" банхаммером.

Захоплений адміністратор вважає, що присвоєний йому співтовариством статус дозволяє рефлекторно, за власними емоціями визначати правих і неправих у будь-якому конфлікті і нещадно карати того, хто здався йому винним.

Характерна особливість "захопленого" світосприйняття проявляється в усвідомленні хворим зловживаного характеру своїх дій, збалансованому непохитною упевненістю, що усі його дії спрямовані тільки на благо Вікі в цілому.

Девіз захопленого адміна 

"Зараз я розберуся, хто винен, і покараю кого попало"!

Легкі форми виліковуються попередженням, важкі — зняттям повноважень.

ПосиланняРедагувати

ПриміткиРедагувати

  1. Для прихильників джиу-джитсу, дзю-до, айкі-до, тае-квон-до, кург-фу та інших тай-дзі-цюань персонально повідомляємо: у цій статті в слові захват наголос на перший склад — за́хват, рос. "восторг"; не плутати із звичним Вам захва́т-кидок-утримання.

Мережа Вікії

Випадкова вікі