FANDOM

Вікі Меморі Альфа — енциклопедія з всесвіту серіалу Зоряний Шлях. Заснована 17 лютого 2017 року користувачем Даніслав Драганчук. Незабаром на цій вікі з'явились й інші користувачі, один з них DaxDichMan став адміністратором проекту.

На 7 травня 2017 року проект має 26 статей і 8 користувачів.

На 25 серпня 2017 проект має вже 30 статей, тож проект отримав посилання у шаблоні проектів укрпорталу, також на проект звернули увагу адміни сестринських іншомовних проектів.

На 2 жовтня 2017 було доягнено 50 статей. Різке збільшення процентної кількості статтей в вересні-жовтні 2017 було спричинене виходом 7 серіалу всесвіту зоряного шляху.

Куди веде Зоряний Шлях? Редагувати

«Зоряний шлях» або «Стар трек» (англ. Star Trek) — науково-фантастична франшиза у стилі космічної опери, яка включає в себе телесеріали, художні фільми, численні романи та відеоігри. Заснований Джином Родденберрі в 1966 році «Зоряний шлях» швидко став культурним феноменом, маючи численні впливи на реальність, та сформував субкультуру так званих трекерів.

Події всіх творів франшизи відбуваються в майбутньому, де людство починає активне дослідження і колонізацію галактики Чумацький Шлях. Зустрічаючи численні інші цивілізації, дослідники галактики знаходять нові пригоди і розширюють межі людського пізнання під девізом «Сміливо іти туди, де не ступала нога людини».

Події більшості творів за всесвітом «Зоряного шляху» відбуваються в часи існування Об'єднаної Федерації Планет — утопічної держави, яка об'єднує численні цивілізації галактики Чумацький Шлях. Федерація включає численні планети і системи, які населені різноманітними розумними істотами та співіснують на основі спільної користі через мир і взаємний обмін знаннями й ресурсами.

Засновниками Федерації виступили люди Землі, чому передував занепад людства в середині XXI століття. Після Євгенічних війн 1990-х за вдосокналення людської раси і Третьої Світової війни 2026—2053 найбільші міста Землі були зруйновані. Учений Зефрам Кохрейн здійснив зухвалий проект побудови і запуску надсвітлового космічного корабля «Фенікс» у 2063 році. Це привернуло увагу вулканців, котрі вийшли на контакт з людьми і взяли їх під протекторат. Вулканці дали людям свої знання, однак гальмували їхній розвиток, мотивуючи це неготовністю людей до володіння технологіями для далеких міжзоряних польотів. Задля протистояння ромуланцям вулканці, люди, андоріанці та телларити 2154 року уклали союз, який з часом розширився до Коаліції планет і 2164 — Федерації.

Федерація планет позиціонує себе як мирна держава, але в галактиці існують такі об'єднання як Клінгонська і Ромуланська імперії, борґи, порівняно примітивні цивілізації, проти яких Федерація має потужний флот. Відомо, що в XXIV столітті Федерація налічує 150 планет-метрополій і близько 1000 планет-автономій. Простягається на понад 8000 світлових років, але покриває невелику частину Чумацького Шляху, тому в галактиці існують численні досі невідомі держави і цивілізації. Територіально галактика поділяється на квадранти — чотири майже рівні частини, де Федерація частково покриває Альфа-квадрант і частину Бета-квадранту. Решта, Гамма-квадрант і Дельта-квадрант, досліджені мало, в них, як і в інших квадрантах, постійно відкриваються нові природні явища, планети, цивілізації та форми життя. Існує так звана Верховна директива, яка забороняє втручатися в природний розвиток інших культур, особливо тих, які ще не вийшли в космос: завдавати шкоди, насаджувати свої погляди або сприяти технологічному розвитку.

Населення Федерації живе за підписаними її учасниками законами, які гарантують рівні права для кожної цивілізації-учасника і окремих її представників, відсутність дискримінації, справедливість і свободу. Хоча люди порівняно молода цивілізація, що вийшла в космос пізніше за інших, вони швидко набирають вплив на галактичній політичній арені.