FANDOM

Вікісоюз, також вікіальянс, вікіунія, вікіліга — об'єднання двох або більше вікі-проектів, які перебувають у фазі активної співпраці один з одним і, як правило, підпорядковуються єдиним правилам.

Опис Редагувати

Найчастіше союзи укладаються між близькими за тематикою вікі-проектами, проте бувають і інші ситуації. Вікісоюз — явище не таке вже й часте. Фактично він є крайньою формою вікідружби, коли крім взаємних посилань на головній сторінці проявляються інші форми взаємодопомоги і спільних дій. До таких дій можуть ставитися:

  • Організація спільної роботи на вікі за написанням або доопрацювання статей із залученням користувачів усіх проектів (застосовується в основному якщо в союзі складаються вікі зі схожою тематикою).
  • Сприяння в технічній частині проекту, коли проекти допомагають одна одній з оформленням, скриптами і т. п.
  • Залучення ключових представників усіх членів альянсу для взаємодопомоги у вирішенні конфліктів і боротьби з противниками вікі-проектів-членів.
  • Колективне вирішення спірних ситуацій щодо блокувань, введення правил, присвоєння/зняття статусів і т. п.

Необов'язково, щоб виконувалися всі ці або тільки ці дії. Основним критерієм для визначення якоїсь спільноти як вікісоюз є, власне, визнання цього самого союзу його членами. Випадки, коли якісь вікі мають між собою непрямі зв'язки, однак їх правила і принципи не передбачають існування офіційного об'єднання, до вікісоюзів зазвичай не ставляться.

У разі визнання альянсу, на віки, які в нього входять, зазвичай активно публікується інформація про членство. Багато розвинених спілки (не всі) вимагають певних правил, які розробляються спільно ключовими представниками всіх членів. При цьому різні спілки встановлюють різні схеми управління. Найчастіше з кожного проекту-користувача вибирається один або кілька представників, причому вибори можуть бути демократичними (із залученням всіх користувачів вікі), так і проводитися за рішенням адміністрації. Представники беруть безпосередньо участь у роботі над правилами та вирішенні важливих питань, з їх числа може бути обраний якийсь головний користувач. Бувають і більш вільні союзи, в яких не діють великі обмеження, і менш вільні, де вся влада зосереджена в руках 1-2 вікі, а інші лише підкоряються своїм криптократам.

У багатьох альянсів, крім загальних правил та системи правління, є таке поняття як «головний вікі». Це може бути як окремий проект, створений спеціально для вікіунії, так і один з проектів-членів (в такому разі він часто має більш високий статус ніж інші). Також характерні: логотипи, прапори, девізи тощо.

Цікаві факти Редагувати

  • Самий незвичайний з створених на Фендому спілок — союз проти Фендому, іменований Anti-Wikia Alliance і досі функціонує, тільки вже на хостингу ShoutWiki[1]. Він був сформований 29 вересня 2010 групою користувачів, незадоволених зміною скіна Monaco на Oasis. Більшість з них згодом перенесли свої проекти на інші хостинги або незалежні домени, будучи заблокованими на Фендому.

Примітки Редагувати

Мережа Вікії

Випадкова вікі