FANDOM

ВікіПідйом01

Вікіпідйом чи Вікі-підйом — фаза розвитку вікі, коли спостерігається швидке зростання кількості користувачів і зростання кількості статей.

Опис Редагувати

Проект переходить від стану біпроекта чи монопроекта в стан поліпроекта.

У період Вікі-підйому ( на мал стадії І і ІІ) вікі стає більш активною, можливо з'являється і росте її рейтинг у WAM або навіть певна аудиторія.

На великих проектах під Вікі-підйомом мається на увазі масове поліпшення або доповнення статей проекту або прихід великої кількості нових учасників (стадії ІІ — ІІІ).

Тривалість вікі-підйому залежить від ентузіазму авторів, кількості джерел інформації і від інтересу користувачів до теми вікі. Таким чином вікі-підйом може тривати як два-три дні, так і декілька тижнів.

Як правило, після закінчення вікі-підйома в проекті зменшується активність (стадії ІІІ-ІV). У цей момент його легко знищити, але також легко і продовжити його розвивати. В гіршому випадку в проекті починається стагнація. Йдуть автори, знижується кількість нових статей. Починаються вандальні атаки.

Причини вікі-підйому Редагувати

Іноді вікі-підйом може початися навіть відразу після створення проекту, якщо засновник активно пише статті і залучає нових учасників, іноді — не початися взагалі. Зовсім не обов'язково проект повинен мати величезну кількість учасників — іноді під час википодъема редагують лише два-три адміністратора. Тим не менше, цього виявляється достатньо. Основних причин википодъема лише три:

  • Вихід нової гри / фільму / книги — дуже часто проект піднімається після виходу нового продукту з його тематикою, що дозволяє написати нові статті. Однак, такий варіант не завжди можливий, якщо проект присвячений тематиці, не пов'язаній з фільмами чи книгами.
  • Збільшення аудиторії — в деяких рідкісних випадках вікі-підйом на проекті може бути викликаний зростанням учасників, зацікавлених тематикою вікі [1]. В такому випадку їхня діяльність спрямована не стільки на написання статей, скільки на їх оновлення і доопрацювання. Нові сторінки створюються досить рідко, однак це не заважає проекту розвиватися і підніматися в рейтингу WAM.
  • Організація конкурсів — дивно, але в деяких випадках проект може врятувати від неактивності організація різноманітних конкурсів, спрямованих на доповнення, оновлення або написання статей певних тематичних розділів. Все ж, це відбувається досить рідко, оскільки часто в конкурсі будуть брати участь один-два учасника, які активно редагують і так.

Виноски Редагувати

  1. Раптове збільшення аудиторії може бути викликане, скажімо, публікації вдалої статті у новій соцмережі чи новій створеній групі у великій соцмережі. Можливо, сплеску аудиторії сприяє вдало і вчасно проведена вікі-зустріч

Мережа Вікії

Випадкова вікі