Fandom

Вікія про вікії

Війна редагувань

548статей у
цій вікі
Add New Page
Коментарі0 Share

Війна правок чи Війна редагувань [1] — варіант вікі-конфлікту, найчастіше зустрічається на великих вікі-проектах, при якому користувачі почергово скасовують дії один одного по причині того, що не згодні з думкою іншого.

В результаті, їх правки зациклюються, і стаття безперервно переходить то до вигляду, зручного першому учаснику [2], то до вигляду, зручного іншому. Як правило, війна правок — конфлікт двох учасників, але зрідка буває, що до конфлікту приєднуються й інші користувачі, тоді замість продуктивного створення контенті час проведення на вікі-проекті витрачається на срач.

Увага 02.png

Стій! Не роби цього
У статті описуються певні порушення для ознайомлення,
а зовсім не як інструкція чи керівництво для виконання.

Причини війни редагувань Редагувати

Війна правок виникає на ґрунті незгоди між кількома учасниками з приводу частини тексту статті. Основною причиною для неї є невміння домовлятися і/або давати вагомі аргументи своєї правоти.

Якщо спільнота вікі-проекта чудово знаходить спільну мову, то війни правок зазвичай не виникають, тому вони — перша ознака роз'єднаності учасників та їх невміння будувати конструктивні діалоги. Можна вивести такі причини:

  • Особиста неприязнь одного з опонентів до іншого (може бути взаємною). В такому випадку війна правок носить, як правило, мстивий характер.
  • Переконаність одного з опонентів у своїй правоті (як правило, взаємна). При цьому учасник — прихильник нової версії — може як дійсно мати рацію, вимагаючи цю версію (наприклад, тому, що в старій версії містився помилковий факт, який учасник хотів виправити), так і не мати її, просовуючи в редагуваннях якусь певну свою нав'язливу ідею.
  • Найчастіше, війни правок можуть з'явитися через додавання до статті непідтвердження факту : тоді його автор стверджує, що факт має місце, а адміністратор або відповідальний учасник вимагає спершу подати докази, наприклад, скріншот з гри/фільму або надійний зовнішній джерело.
  • Не менш частим, хоча і менш масштабним приводом для війн правок бувають граматичні чи стилістичні помилки в тексті, наприклад, сумніви з приводу необхідності комою або інших дрібниць.
  • Нерідкі і війни правок на тлі застарілої інформації . Наприклад, якщо один учасник вже оновив гру, з-за чого в неї змінився параметр чого-небудь, а інший користувач оновлення не поставив, то між цими двома учасниками може виникнути непорозуміння.

Механізм війни редагувань Редагувати

Війна правок починається з того моменту, як учасник скасовує правку іншого користувача, і правка іншого користувача теж була скасуванням чиєюсь версії. Важче сказати, коли закінчується війна правок — кінцем може стати компроміс між двома учасниками, уступание однією із сторін іншій, блокування однією з сторін (особливо безстрокова) — або ж коли одна або обидві сторони з тієї чи іншої причини втрачають інтерес до війни правок.

Механізм війни правок як такий нескладний — учасниці скасовують правки один одного, при цьому ігноруючи, повністю або частково, думка опонента. При цьому війна правок може супроводжуватися з'ясуванням відносин і суперечками на сторінці обговорення статті/учасника і навіть погрозами. Іноді при цьому учасники втягують у конфлікт адміністраторів та/або інших учасників.

Як вести себе під час війни редагувань Редагувати

Якщо ви не є учасником війни правок, і не маєте повноважень для її зупинки, краще утримайтеся від підтримки тієї чи іншої сторони. І собі нерви збережете, і не потрапите під гарячу руку. Краще всього буде надати потім аргументи, факти, докази правильного факту, на якому наполягає якась із сторін (а іноді буває, що обидві вони помиляються, ратуючи за невірний факт).

Якщо є — то краще всього надати неспростовні аргументи за вашу точку зору. Не піддавайтеся на образи та провокації — це тільки піділлє масла у вогонь.

Шкоду війни редагувань Редагувати

Крім психічної напруги послідовників двох ворогуючих сторін і розколу учасників на групи з-за дрібниці, війни правок також забиває історію статті та свіжі правки. Для википроекта в цілому безпосередньо шкоди вони зазвичай не несуть, але можуть сильно підірвати згоду в громаді, що потім позначиться на ефективності роботи. Зважаючи на це, припиняти війни правок бажано відразу ж після їх виникнення.

Способи припинення війни Редагувати

Дозвіл війни правок може бути як легким, так і дуже важкою справою. Тим не менш, основні способи наступні:

  1. Найпростіший — "'захистити статтю від редагування"', якщо ви адміністратор. Метод дуже грубий, але часом здатний «охолодити» учасників. З іншого боку, подібний метод загрожує тим, що адміністратор стає диктатором в очах інших, що може призвести до невдоволення ним і, в деяких випадках, навіть революції. До того ж треба враховувати, що деякі учасники можуть перейти на інші статті, продовживши війну. Отже, даний метод є сенс застосовувати тільки в крайніх випадках.
  2. Блокування одного або відразу обох сторін. Застосовуватися має по заслугах і тільки в крайньому випадку, інакше за адміном закріплюється імідж диктатора.
  3. Ідеальний варіант — "'компроміс"' між сторонами. На жаль, він можливий не завжди.
  4. "'Вагомі аргументи"' однієї із сторін можуть бути хорошим способом змусити іншу сторону конфлікту визнати свою неправоту і поступитися.
  5. "'Приховане послання"', чільне тільки при редагуванні, додається в спірний фрагмент статті тегом <!-- Текст--> містить прохання зберегти поточний вигляд статті іноді може зупинити несерйозну війну правок.
  6. "'Попередження"' однієї або обох сторін може припинити конфлікт.

Можливі підсумки Редагувати

Іноді війна правок закінчується блокуванням однієї зі сторін — або відразу обох...</small>]] Основні варіанти підсумку війни правок такі:

  1. Стаття залишається на старій версії через порушення учасником-прихильником нової версії правил проекту, зокрема образ з його боку. Зазвичай поєднується з блокуванням прихильника нової версії (іноді, хоч і рідко, блокування встановлюється безстрокова).
  2. Стаття залишається на старій версії зважаючи того, що учасник-прихильник нової версії не знаходить переконливих аргументів (навіть якщо вони існують) за його версію. Якщо при цьому не було образ з його боку, як правило, він не блокується.
  3. Стаття залишається на старій версії зважаючи того, що учасник-прихильник нової версії втрачає інтерес до конфлікту з тієї чи іншої причини (а іноді обидві сторони). В такому разі він не блокується.
  4. Стаття залишається на старій версії зважаючи того, що учасник-прихильник нової версії визнає свою неправоту.
  5. Стаття залишається на старій версії зважаючи особистої точки зору адміністратора (чи іншої особи, що має повноваження блокувати учасників), який так чи інакше забороняє встановлювати нову версію. Безперечно, поганий варіант, але зустрічається не так вже і рідко. Якщо інші адміністратори або люди з великими правами виявляються не згодні з цим, це може призвести до війни адміністраторів (віллворінг).
  6. Стаття виявляється чимось середнім між старою і новою версією через досягнення компромісу між учасниками.
  7. Стаття виявляється чимось середнім між старою і новою версією зважаючи особистої точки зору адміністратора (чи іншої особи, що має повноваження блокувати учасників). Аналогічно варіанту № 5.
  8. Стаття виявляється на новій версії зважаючи втрати інтересу до конфлікту старої боку.
  9. Стаття виявляється на новій версії зважаючи особистої точки зору адміністратора (чи іншої особи, що має повноваження блокувати учасників). Аналогічно варіанту № 5.
  10. Стаття виявляється на новій версії, так як учасник-прихильник старої версії не знаходить контраргументів.
  11. Стаття виявляється на новій версії зважаючи на блокування учасника-прихильника старої версії.
  12. Спірна частина статті виявляється повністю видалена адміністратором щоб уникнути продовження спору.
  13. Спірна частина статті виявляється повністю видалена тими самими учасниками, щоб уникнути продовження спору.

Виноски Редагувати

  1. Тут поняття правка і редагування є синонімами
  2. Учасник і Користувач тут синоніми

Мережа Вікії

Випадкова вікі