FANDOM

Файл:Фендом Екскурс по шаблонам

Відео — тип файла, який може бути завантажений на вікі-проект. Популярний інструмент, який робить сторінки вікі більш барвистими. На сторінці ролики виглядають як зменшений варіант зображення з кнопкою «Play» посередині, при натисканні на яку запускається перегляд відео. Якщо дозвіл файлу велике, вид сторінки залишиться незмінним, якщо маленьке — файл відкриється у вікні поверх сторінки.

ІсторіяРедагувати

Збільшення популярність відео на Фендом почалося на початку 2012 року, коли стали з'являтися інструменти для більш легкого додавання роликів на сторінки, і відео стали частиною простору імен Файл. З'явилася можливість додавати їх в галереї, слайд-шоу і т. д.

У листопаді 2012 року з'явилася Відео Бібліотека Фендом, що містить в собі ліцензійні відеоролики. Вони доступні на сайті бібліотеки, який розташовується за адресою video.wikia.com, так і для завантаження на конкретний вікі-проект.

В червні 2013 року стався відмова від використання тегу <youtube>, всі вони були перетворені на звичайні файли.[1]

В жовтні 2013 року з'явився інструмент LicensedVideoSwap, доступний адміністраторам, який дозволяє замінити відео, завантажене на вікі-проект, на ліцензійні ролики з Відео Бібліотеки Фендом.

В листопаді 2013 інструмент для додавання відео в статті з'явився в Новому візуальному редакторі.

У вересні 2014 року повністю прибрана підтримка простору імен «Відео:» раніше з нього існувало перенаправлення на простір імен «Файл:». А в грудні за допомогою бота були замінені всі залишилися згадки простору імен «Відео:» у статтях.

Додавання відео на вікіРедагувати

Додавання відео - перший крок

Додавання відео.

Додавання відео на вікі відрізняється від завантаження файлів, відео-ролики можна брати з підтримуваних сайтів або Відео Бібліотеки Фендом.

Фендом підтримує такі відео-хостінги:

Користувач може додати на свій вікі-проект будь-яке відео, доступне на цих сайтах. Якщо йому необхідно додати на вікі самостійно створене відео, він повинен спочатку завантажити ролик на відеохостинг, а вже потім додавати в статті. Якщо відео видалено з відеохостингу, воно стає недоступний на вікі.

Спеціальна Відео

Вид сторінки Спеціальна:Відео

Нерідко трапляється, що адміністрація відеохостингів видаляє з неофіційних каналів ролики, тим або іншим чином порушують авторські права. Відповідно, в користувачів вікі-проектів з'являються проблеми, якщо вони хочуть мати в себе, наприклад, трейлер нового фільму або гри. Для вирішення цієї проблеми була створена Відео Бібліотека Фендом, яка являє собою сховище ліцензійного відео-контенту, який може бути використаний на будь-якому вікі-проекті.

Завантаження відео може здійснюватися як у режимі редагування статті за допомогою натискання кнопки «Відео», або на сторінці Спеціальна:Відео з допомогою натискання на кнопку «Додати відео». У вікні необхідно ввести url, з якого буде завантажене відео, або назва файла, якщо ролик знаходиться у Відео Бібліотеці. У наступному вікні можлива настройка параметрів розташування файлу на сторінці і заголовок. Якщо відео вже було додано на вікі раніше, його можна вставити в статтю подібно до файлу.

Відео Бібліотека ФендомРедагувати

Логотип Відео Бібліотеки

Логотип Відео Бібліотеки Фендом.

Відео Бібліотека Фендом розташовується за адресою https://video.wikia.com , де кожному бажаючому надається безкоштовний відео-контент. Весь контент можна розділити на кілька категорій:

  • Фільми: трейлери фільмів, уривки з них і т. д.
  • Ігри: трейлери, огляди ігор, підкасти і т. д.
  • Захоплення: поради та кращі рішення, які стосуються їжі, напоїв, одягу і т. д.
  • Навчальні ролики для користувачів, які відносяться до Університету Фендом.
  • Фан-відео, створене працівниками Фендом:
    • Коментарі до трейлерів (Fannotation)
    • Коментарі до серій серіалів (Fan Brain)
    • Обговорення серій серіалів фанатами з Фендом та критиками з сайту Rotten Tomatoes (Fan VS Critic)
    • Різні огляди секретів серіалів та ігор.
    • тощо...

Партнерами Відео Бібліотеки Фендом є:

  • AnyClip — компанія, яка надає технології по дистрибуції, маркетингу та монетизації медіа-контенту[2].
  • IGN — новин та інформаційний веб-сайт, який висвітлює тематику відеоігор[3].
  • IVA (Internet Video Archive) — найбільший каталог трейлерів[4].
  • Ooyala — компанія, яка надає сервіси і продукти, пов'язані з відео[5].
  • Screenplay — компанія, яка поширює ліцензійний відео-контент[6].

Відео на сторінціРедагувати

Відео може бути додано на сторінку як у вигляді окремого файлу, так і включено в галерею. При підключенні нових галерей зображень не можна, щоб відео і звичайні зображення перебували в одній і тій же галереї, інакше відеоролики не будуть відображатися.

На деяких мовних порталах в правій частині сторінки присутній блок «Подивіться це відео», зі списком відеороликів, які відповідають тематиці вікі. Раніше подібні ролики були присутні на деяких україномовних вікі під час тестування, після чого тривалий час зберігалися на вікі-проектах з порталу «Захоплення», але пізніше були прибрані.

У прототипі макета сторінки відео присутні в блоці «Популярні статті», який знаходиться в нижній частині статті, а також у блоці «Подивіться це відео», розташований в середині статті. Невідомо, чи стане це розташування відео остаточним варіантом, так як тестування нового макета ще не закінчено.

Відеороликів відведено окремий розділ у Мобільних додатках Фендом, в тому числі і в додатку Game Guides.

Цікаві фактиРедагувати

  • Згідно зі статистикою, сторінки з відео привертають до себе в 2-3 рази більше відвідувачів
  • Оформлення плеєра залежить від хостингу з якого ви завантажили відео.
  • Підписи до відео можна прибрати, помістивши посилання на файл в спеціальний тег <div class="noCaption">[[Файл:Назва фільму]]<div>. Попередньо потрібно розмістити на сторінці «Спеціальна:CSS» наступний код:
.noCaption .article-thumb figcaption {
display:none;
}

Примітки Редагувати

  1. Не дивлячись на це, якщо висота плеєра буде 25px, то він не перетворюється на відео, це дозволяє вставляти в статті музику
  2. AnyClip
  3. IGN
  4. IVA
  5. Ooyala
  6. Screenplay